A lengyel főváros közlekedési vállalata 123 használt villamost vásárol, amelyek közül az első két szerelvény már meg is érkezett. Ez önmagában nem túl érdekes hír, az már inkább, hogy a villamosok Dél-Koreából érkeznek - derül ki az onet.pl tudósításából. Mielőtt felmerülne, hogy a világ túlsó végéről vásárolt szerelvények szervizelése nem lesz egyszerű, meg kell jegyezni, hogy valójában "madárlátta" villamosokról van szó.
Witold Urbanowicz, az állami közlekedési tájékoztató portál vezetője éppen erre hívta fel a figyelmet, ugyanis a járművek nagyobb részben Európából, ezen belül Lengyelországból származnak. Ezért nem lesz nagy a különbség azok között a villamosok között, amelyeket Európából vásárolnak és szárazföldi úton érkeznek, és azok között egy világ körüli út megtétele után, nagyrészt hajón jutnak el a lengyel fővárosba
Kapcsolódó
Az első két villamos két hónapot utazott hajón, átkelt a Szuezi-csatornán, és némi cikk-cakk után jutott el Gdyniáig. A járművek mérete miatt onnan sem volt egyszerű útjuk Varsóig. A villamosok alkatrészeinek 65 százaléka Lengyelországból, illetve az Európai Unióból származik. Terveik Krakkóban készültek, a forgóvázukat Sziléziában gyártották, az utasok üléseit Poznanban készítették. Egy elemző szerint ma a villamosokat univerzális alapon gyártják, tök mindegy, hogy a világ melyik részén készülnek.
Legolvasottabb
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat - mikor jön itt is a háború?
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
21 Kutatóközpont: Mindent felforgat a Szőlő utcai ügy
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Csalókat csalt csapdába a nyugdíjas férfi
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot