A vonat október 7-én érkezik meg végállomására, Párizsba és jelentősebb állomásai között van a szlovén főváros, Ljubljana is, így összeköti egymással az EU Tanácsának portugál, szlovén és francia elnökségét - közölte az Európai Bizottság

A járat tervezetten szeptember 19-én délelőtt érkezik Budapestre Arad felől, a Keleti pályaudvarra, ahonnan még aznap délután tovább indul Kassa irányába. A szerelvény egyik kocsiját a MÁV-Start biztosítja - írja az MTI. Az 1995-ben egy spanyolországi gyárban készült CAF poggyászkocsi vándorkiállításnak ad otthont. (Az útvonal és menetrend itt érhető el.)

Az európai vasúti nyomtávok közötti különbségek miatt a Connecting Europe Express három vonatból - egy ibériai, egy standard és egy balti vonatból - áll, amelyek a járat útvonala mentén találkoznak majd. A projekt emlékeztetőül szolgál az európai vasúti hálózat egyes részei közötti átjárhatóság hiányosságaira, ugyanakkor a vasúti társaságok és a pályahálózat-működtetők együttműködéséről is tanúskodik.

A vonat útvonala mentén Európa-szerte számos vasútállomáson szerveznek rendezvényeket a vonat köszöntésére. Egyes események - konferenciák és a vonat fedélzetén zajló nyilvános viták - élő közvetítésben is megtekinthetők lesznek, és a szervezők arra buzdítják a vasút iránt érdeklődőket, hogy személyesen is üdvözöljék a meghatározott állomásokon megálló vonatot.

"A vasúti közlekedés közös történelmünk egyik meghatározó eleme, a vasútban rejlik ugyanakkor Európa jövője is, hiszen a karbonsemleges közlekedési ágazat megteremtését elősegítve megoldást kínál az éghajlatváltozás hatásainak enyhítésére és a koronavírus-járványból való gazdasági kilábalásra egyaránt" - nyilatkozta Alina Valean közlekedésért felelős uniós biztos.

Az elkövetkező hetekben a Connecting Europe Express mozgó konferenciaközpontként, és nyilvános vitafórumként szolgál majd, ahol a résztvevők megvitathatják, miként tehető a vasút a legvonzóbb közlekedési móddá mind az utasok, mind a vállalkozások számára - mondta az uniós biztos.

A Connecting Europe Express az Európai Bizottság és az Európai Vasutak Közössége (CER), valamint az európai vasúti társaságok, pályahálózat-működtetők és számos más, uniós és helyi szintű partner közötti egyedülálló együttműködés eredményeként született - írták a közleményben.