Hibázott az Európai Bizottság és több tagállam, mert nem gátolta meg, hogy az autógyártók elcsalják a károsanyag-kibocsátási eredményeket. Az erről szóló vizsgálati jelentést már április elején elfogadta az Európai Parlament és döntött arról, hogy a jövőben új intézkedésekkel, jóval szigorúbban ellenőrzik majd a gyártókat.

Az intézkedésekre azért van szükség, mert az autók károsanyag-kibocsátásából adódó légszennyezés évente több mint 400 ezer korai elhalálozást okoz Európában. Emellett a nitrogén-oxid és az többi, levegőt szennyező anyag az uniós bizottság becslése szerint 330-940 milliárd eurót tesz ki. A mérgező nitrogén-dioxidot is magában foglaló nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátásáért elsősorban a dízelmotoros autók a felelősek, ezért világszerte és az EU-ban is szabályozzák a kibocsátott káros anyagok határértékét, valamint a mérésüket.

A problémát és a tervezett intézkedéseket mutatja be az alábbi videó. (A magyar feliratot a videós ablak bal alsó sarkában a "CC" feliratra kattintva lehet kiválasztani a "Hungarian" szóra kattintva.)
Legolvasottabb
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Orosz egyenruhások lépték át illegálisan a NATO határát, az észtek tombolnak, „lelőnék őket”
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője
Amerikai atomreaktor jöhet Magyarországra: az MVM már nevet is mondott
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni