Az elemzők 10,0 pontot vártak februárra. A februári már az index sorban a harmadik növekedése volt, legutóbb 2015 júniusában tükrözött a mostanihoz mérhetően pozitív fogyasztói hangulatot.
"A fogyasztói hangulat a karácsonyi szezon után is töretlenül javul" - mutatott rá Rolf Bürkl, a GfK szakértője, megjegyezve, hogy a lakosság a jelek szerint nem hagyja befolyásolni magát a brexit és az új amerikai politikai irányvonal által keltett bizonytalanságtól. "A karácsonyi berlini terrortámadásnak sem volt tartós hatása" - tette hozzá.
A mintegy kétezres reprezentatív minta megkérdezésével készített felmérés szerint a német polgárok nem csak erőteljes gazdasági növekedésre számítanak az idén, de elkölthető jövedelmük számottevő növekedésére is. Ennek megfelelően tartós fogyasztási cikkek, bútorok, autók és egyéb háztartási berendezések beszerzésére készülnek, ami a fogyasztói hangulat további javulását vetíti előre.
Legolvasottabb
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Fegyveres tréning után csaptak le a merénylők, puszta kézzel szálltak velük szembe a hősök
Összeomlott az egyik futárszolgálat a karácsonyi rohamban, forrnak az indulatok
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Retteghet a Revolut, újabb bank a láthatáron
Fordulat a használt autóknál: olyan történt, amire évek óta vártunk
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök