Nyáron a magyarországi női lapok piacát az elemzők csaknem telítettnek tartották (NAPI Gazdaság, 2000. augusztus 15., 7. oldal), de a VNU kivonulásával ezen a területen is átrendeződés történhet. A kiadók még jelentős vásárlóerővel számolnak és piaci réseket fedeznek fel a női magazinok területén. A legnagyobb példányszámra, 35-40 ezer eladott lapra márciustól a Madame Figaro esetében számítanak, amelyet a 2000 második negyedévében megalakult MAP Magazine Kiadó Kft. tervez megjelentetni, ugyanaz a cég, amelyik a Playboy magazint kiadja. A kft. alapítói a svájci Marquard Media, a görög Attica Publications és az amerikai Playboy International. A cég kiadói és menedzsmentfeladatait a Marquard Mediához tartozó JMG Magazin Kiadó Kft. látja el, amely a MAP-lapok mellett a Joy, a CKM, a Shape, a Men's Fitness és Fitt Mama című magazinokat is menedzseli. (A svájci Jürg Marquard tavaly év végén adta el a Magyar Hírlapot és a Mai Napot a szintén svájci Ringiernek, de cégének akkori közlése szerint a magyar magazinpiacon továbbra is jelen kívánnak lenni.) A Madame Figaro elsődleges célcsoportjába a városban élő, közép- illetve felsőfokú végzettségű, 25-45 év közötti nők tartoznak. A kiadó elmondása alapján a kiadvány piaci rést tölt be, hiszen a nagy nevű francia divat- és életmódmagazinok közül elsőként jelenik meg Magyarországon. A magazin - amelynek bevezetését piackutatás előzte meg és médiakampány követi - saját olvasóit elsősorban nem koruk, hanem életstílusuk alapján határozza meg - fejtette ki Haász Orsolya, a JMG Magazin Kiadó marketingvezetője. Az eredeti francia Madame Figaro a Le Figaro című napilap jelenleg 490 ezer példányban terjesztett, fizetett melléklete. A lapot azonos címmel Magyarországon és Franciaországon kívül további hét országban adják ki. A magyar változat főszerkesztője Zétényi Lili, aki korábban a Nők Lapja és a Prestige főszerkesztőjeként dolgozott. A nyomdai munkálatokat a Révai Nyomda végzi. A kizárólag női lapok kiadásával foglalkozó Széplap Kft. hamarosan előáll a Vénusz című magazinnal, amelyet 15 ezer példányban terjesztene. A főszerkesztő Wieber Orsolya lesz. Nem kívánnak bulvártémákkal foglalkozni, a lap tartalma elmondásuk szerint a szépség köré rendeződik. A kft. decemberben jött létre és karácsonykor már ki is adta a Szépítész című szaklapot, amely - információink szerint 7500 példányban megjelenő - kéthavi magazin a fodrász-kozmetikus, szépipari szakmának, főszerkesztője Vargha Ildikó. Február 19-én lát napvilágot a szintén kozmetikai profilú Les nouvelles esthetiques magyar változata, amelyet az Inícia Kiadó Bt. jelentet meg és az Inercia Mester Nyomdában készül. A francia Les nouvelles esthetiques nevű cégtől a Synergo Kft. szerezte meg a lap kiadási jogát, majd a megjelentetésre megalapították az Inícia Bt.-t. Székely Krisztina lapigazgató szerint a lap témái nem teljesen azonosak sem a Szépítészével, sem a hasonló profilú Beauty fóruméval. A francia kapcsolatok révén első kézből értesülnek majd az aktuális trendekről - fejtette ki Székely. A lap 5000 példányban jelenik meg, idén négy, jövőre pedig hat alkalommal. Magyarország a Les nouvelles esthetiques terjeszkedésének tizenhatodik állomása. A lap megjelenését marketingkampány kíséri. Bendl Vera