Nagy fába vágja a fejszéjét a Vodafone, hiszen a Magyar Telekom jelenlegi monopolhelyzetét szeretné megtörni és egy számára teljesen új piacra, a vállalati vezetékes hang és menedzselt adatszolgáltatások éves szinten több mint 80 milliárd forintos piacára belépni. Eddig Magyarországon egyetlen szolgáltató volt képes egyszerre mobil és vezetékes szolgáltatást nyújtani, a Magyar Telekom. Mostantól viszont az eddig Magyarországon a legkisebb mobilszolgáltatóként ismert Vodafone itt is belép a vezetékes adatszolgáltatási piacra.
A mobilszolgáltató elsősorban a nagyvállalati szegmenst célozza meg ezzel a szolgáltatással, öt év alatt legalább 10 százalékos piaci részesedést szeretne elérni - mondta Király István, a Vodafone vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese.
Király szerint a Vodafone azért lát fantáziát ebben a piacban, mert egyre nagyobb igény mutatkozik a mobilszolgáltatási keretmegállapodásoknál szélesebb körű, fix-mobil konvergens szolgáltatásokra. A Fixed Connectivity szolgáltatások bevezetésével a Vodafone egy kézből tudja nyújtani ügyfeleinek az összes távközlési szolgáltatást, így a vállalati mobil szolgáltatások piacán is tovább erősíti pozícióit, tette hozzá Király. Emellett most látja úgy a vállalat, hogy a meglévő infrastruktúra elég öreg ahhoz, hogy a vállalatok hajlandóak legyenek azt megújítani és esetleg teljesen újragondolni.
A vezérigazgató-helyettes azt is hozzátette, hogy a Vodafone új, potenciális ügyfelei olyan nagyvállalatok lehetnek, amelyek nem a már meglévő it-rendszerüket akarják javítgatni, hanem a teljes rendszert hajlandóak újragondolni. A Vodafone szerint így lényegesen olcsóbban és testreszabottabban meg lehet oldani a nagyvállalatok telekomhálózatainak üzemeltetését.
Mi ez pontosan?
Magyarországon a szolgáltatások alapját a Vodafone Magyarország 3G és 4G szolgáltatását kiszolgáló, országos lefedettségű, közel 9000 kilométeres optikai gerinchálózata biztosítja - derül ki a cég közleményéből.
A Vodafone nagyvállalati ügyfeleinek bérelt vonalat, bérelt vonali internet szolgáltatást és virtuális magánhálózati szolgáltatásokat kínál, kiegészítve ezáltal a vállalati mobil- és Vodafone Iroda szolgáltatásokat. Az új menedzselt adatszolgáltatásokat garantált minimum 99,5 százalékos rendelkezésre állással, folyamatos (24/7-es) műszaki ügyfélszolgálati háttérrel és Magyarországon egyedülálló módon az ügyfél igényei szerint testreszabott, professzionális önkiszolgáló felülettel lehet megrendelni, ahol az ügyfelek folyamatos és azonnali visszajelzést kapnak a valós szolgáltatási szintekről. Az új szolgáltatások bevezetésére a Vodafone a szükséges alaphálózati fejlesztésekkel együtt több száz millió forintot fordított.
Legolvasottabb
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Orosz egyenruhások lépték át illegálisan a NATO határát, az észtek tombolnak, „lelőnék őket”
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló