A fővárosban közlekedő legújabb Skoda-Solaris trolibuszokon ha valaki az utastérben, az ajtók elé felfestett sárga sávon belül tartózkodik, az ajtók nem csukódnak be - írja közleményében a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK).
Az ajtóknál infravörös érzékelőket építettek be, amelyek észlelik, ha valaki az ajtó két szárnya közé került és automatikusan visszanyitják azokat. Ezen felül 5 fok alatt a trolibuszok téli üzemmódban közlekednek, ilyenkor az ajtók nem a járművezető által vezérelve, hanem automatikusan záródnak. A végállomáson álló trolibusz ajtói 5 másodperc után bezáródnak, ha nem érzékelnek felszállót, ennek köszönhetően kevesebb energiafelhasználás mellett télen melegebb, nyáron pedig hűvösebb marad a trolibusz utastere.
Hogy az utasok jobban megismerjék a trolik új funkcióit, közösségimédia-kampányt indít, valamint csütörtök üzemkezdettől, minden trolibuszon egy héten keresztül 20 percenként, a hangosbemondón keresztül hívják fel a figyelmet erre az újdonságra.
Legolvasottabb
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Magyar Péter: Igen, itt állok előttetek volt fideszesként
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Még két orvos sincs, aki állná a sarat a Szent Imre Kórház sürgősségi osztályán
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Egymillióan maradtak áram nélkül Ukrajnában a hatalmas orosz támadás után