Az eljárás célja, hogy a járműkísérői beavatkozás fokozatos elhagyásával bizonyítsák, a rendszer megfelelően működik majd a legmagasabb automatizáltsági fok mellett is, azaz amikor a járművek helyszíni felügyelet, járműkísérő nélkül közlekednek majd.
Szombattól kezdődően a járművezetők egyre hosszabb menetrendi időszakokban a jármű menetirány szerinti hátsó vezetőfülkéjében fognak tartózkodni és - az esetleges balesetveszélyes helyzetek elhárításán kívül - már semmilyen beavatkozást nem végeznek.
Utasaink számára a legfontosabb változás az, hogy az ajtók zárása és a szerelvények indítása a továbbiakban kizárólag automatikusan, emberi beavatkozás nélkül történik. Emiatt kiemelten fontos, hogy az ajtók zárását jelző hang- és fényjelzést követően utasaink már ne kíséreljék meg a beszállást a szerelvénybe. Kérjük utasainkat, hogy az állomás peronján egyenletesen elhelyezkedve várjanak a szerelvényre, és a beszállás során a vonat valamennyi ajtaját vegyék igénybe - fogalmazott a BKV Zrt.
A hatóság által felügyelt tesztüzem ezen fázisának sikeres lezárását követően, várhatóan 2015. szeptember hónaptól megkezdődik a tesztüzem utolsó szakasza, amelyben a járműkísérői jelenlét a szerelvényeken fokozatosan és teljesen megszűnik.
Legolvasottabb
Egy ember győzheti le választáson Zelenszkijt, ő az
Tényleg munkaszüneti nap lehet december 24-e?
Ez vár a nyugdíjasokra jövőre
Lázár János: Elfogadhatatlan, hogy egy főúttal átszelt kisvárosban lakó kárán akarjon spórolni egy kamionos
Havi hét százalékos tőkegaranciát ígért, 42 millió forintos bírság lett belőle
Meglepő számok jöttek ki: a kártyaadatok árulták el, hogy mennyi borravalót adunk
Egyik csalódás a másik után: a Nemzetgazdasági Minisztérium elárulta, miért nem jöttek a számok
Jóváhagyták, jöhet a fogyókúrás pirula
Otthon Start-láz: sokan a fizetésük több mint harmadát adják oda a banknak