A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. áruházaiban augusztustól lehet kapni a „Spar Hazai. Szeretem” márkájú termékeket. Heiszler Gabriella, a cég ügyvezető igazgatója sajtótájékoztatón elmondta, hogy Spar az új márkanév alatt hagyományos magyar ízvilágú élelmiszerek kerülnek a boltjaik polcaira. A vállalat a belföldi gyártóktól, beszállítóktól érkező áruk vásárlásának ösztönzésével is igyekszik hozzájárulni a fenntartható gazdálkodáshoz. Ezek az áruk, a termelési folyamat minden időpillanatát nézve Magyarországon készülnek.
Az új árucsalád jelenleg mintegy 20 terméket tartalmaz, ennek egy része a Spar saját húsüzemében gyártott termék - egyebek közt májas, vagy kolbász. A logó nagyon sok tejterméken - például ESL tej, vaj - szerepel már, továbbá egyebek közt tésztákon is, és a szárazárú irányban tovább bővítenék a családot. Az érintett kör azonban limitált lesz, az üzletláncnál azt tervezik, hogy körülbelül maximum 100 árucikkre terjesztik ki a márkát.
Heiszler Gabriella elmondta: bizonyos területeken csak magyar termékeket forgalmaznak. Ilyen például a tej, hiszen sem friss tej sem UHT-tej termékkörben nem volt az elmúlt időszakban és a közeljövőben sem lesz külföldi termék a boltok polcain.
A frissárunál mindent visz a származási hely
A kezdeményezés nem pusztán marketing-jellegű, hanem gazdasági racionalitása is van: a magyar fogyasztóknak egyre fontosabb, hogy hazai termékeket vásároljanak, amelynek konkrét előnye elsősorban a frissáruknál jelentkezik.
A Sparnál a forgalom tekintetében is érzékelik a magyar termékek iránti kereslet megugrást, főként a frissáruknál. Az értékesítési számokon egyértelműen látszik, hogy a vásárlók számára nagyon fontos szempont, hogy például egy dinnye vagy egy paprika magyar származású legyen. A szárazáru tekintetében vegyes a kép: van akinek fontos tényező a hazai eredet, de sajnos megvan az a vásárlói kör is, amelynek csak az ár számít - fogalmazott.
Azokon is segítenek, akiknél az üzemméret komoly akadály
Heiszler kiemelte, hogy a Spar nem csupán kampányszerűen népszerűsíti a hazai áruk vásárlását. A magyar termékek támogatási stratégiájával egy komplex programot dolgozott ki, amivel többféle módon segíti a hazai gyártókat abban, hogy Spar beszállítókká váljanak, illetve növeljék az értékesítésüket az áruházláncnak. Ennek része a magyar kistermelők piacra jutását támogató regionális beszállítói rendszer kiépítése, és a feltörekvő cégek piaci bevezetés előtt vagy alatt álló termékeit felkaroló HungariCool akció is.
A regionális beszállítói rendszer kialakítása az üzletlán 1,7 milliárd forintot fordít. A Spar országszerte 6 regionális szállítói központot alakít ki – Pécsen, Győrött, Székesfehérváron, Hódmezővásárhelyen, Nyíregyházán és Zalaegerszegen – a helyi Interspar üzletekben. A cél, hogy olyan üzemméretű vállalkozások is piacot nyerjenek a cégnél, amelyek csak 1-1 üzlet ellátására lennének képesek, ám egy teljes hálózat ellátására nem.
A program keretében a partnerek bármilyenfajta élelmiszerterméket beszállíthatnak, a feltétel mindössze az, hogy az adott áruház 50 kilométeres körzetében működjenek, tehát helyi terméket kínáljanak. A cégvezető szerint el kívánják érni azokat a kisvállalkozásokat, amelyek helyi ismertséggel rendelkeznek, ámde nem tudtak bekerülni a Spar polcaira főként mennyiségi korlátok miatt.
A Spar részt vesz az Irinyi Terv 35 milliárd forintos Élelmiszeripari Beszállítófejlesztési Programjának megvalósításában is, ennek keretében már 30-nál több együttműködés jött létre az áruházlánc és a gyártók között.
A HungariCool termékinnovációs verseny célja a feltörekvő, piacbevezetés előtt, vagy annak környékén álló hazai vállalkozók felkarolása, a hazai termékinnovációk piacra segítése. 2021-ben több mint 300-an pályáztak az akció keretében, és 40 új termék került bevezetésre.
Heiszler Gabriella azt is elárulta, hogy a Hungarycool-résztvevők egynegyede tudott stabilan bentmaradni a Spar-üzletekben. A bentmaradás nagy mértékben azon múlik, hogyan fogy a termék, illetve sokat számít a minőség is. A legnagyobb nehézség a skálázás, vagyis sok vállalkozás csak kis mennyiségben képes magas minőségben előállítani termékeit, nagyobb mennyiségben viszont már ez nem feltétlenül sikerül. Vagyis a kapacitásnövelés gyakran akadályokba ütközik. A program folyamán ezekkel a problémákkal is sokat foglalkoznak a Spar minőségellenőrei, szerinte nagyon sok munkaóra rejlik a mögött, hogy ezek a termékek tényleg sikeresek legyenek és országos szinten is betörjenek a piacra.
A SPAR nemcsak kereskedőként, hanem gyártóként is érdekelt a hazai termékek népszerűsítésében, hiszen már három húsipari termelőüzemet is működtet Magyarországon.
Legolvasottabb
Meghalt Chris Rea
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Ha ezt meglátja Orbán Viktor! Brüsszel még a karácsonyfát is elvinné a Karmelitából
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna
Útra keltek a fuvarozók: elesett a pálya a több ezresre bővülő tüntetés miatt, Lázár tárcája továbbra is értetlenül áll
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
A fél ország újratervezett, irdatlan mennyiségben mozdultak meg állampapírpénzek
Végre: óriási mennyiségre szerződhet a Mol a horvát Janaffal