Behozta a lemaradást a magyar drogériapiac. Legalábbis az illatszereknél 5,6 százalékkal nőtt a forgalom a volument nézve, szemben a 2020-as - a járvány miatti korlátozások eredményeként bekövetkezett - 1 százalékos visszaesés után. Azaz visszatért az emelkedő pályára, 2016 és 2019 közötti ugyanis - a hivatalos KSH-adatok szerint  - 5,4-10,4 százalékos volt az éves szintű bővülés. 

Tavaly az illatszerforgalom közel 340 milliárd forintra rúgott, szemben az egy évvel korábbi 310 milliárddal és a 2016-os 235 milliárd forinttal. A forgalom nagy részét a nagy, országos hálózattal rendelkező drogérialáncok adják, köztük a drogerie markt, a Rossmann és a Müller, amelyek azonban nem csak illatszereket, hanem háztartási tisztítószereket és más termékeket, többek között állateledelt, az élelmiszerek körébe tartozó alternatív italokat, müzliszeleteket is árulnak, így a forgalom növekedésére vonatkozó adat csak egy részét adja a bevételeiknek. 

Az említett boltláncok egyébként lendületben vannak, az országszerte több mint 260 üzletet működtető drogerie markt a Trade Magazin listája szerint 2020-ban - éves összevetésben - 9 százalékkal 122 milliárdra növelte a bruttó árbevételét, a Rossmann pedig 10 százalékkal 105 milliárd forint fölé növelte a bruttó forgalmát. A Müllernél a hivatalos céginformációs adatok szerint a nettó árbevétel a 2021 közepén zárult pénzügyi évben közel 43 milliárdot tett ki, ami 8 százalékot meghaladó bővülésnek felel meg. 

A legnagyobb drogérialáncok közötti verseny főként a Rossmann és dm küzdelméről szól. A Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által készített reprezentatív közvélemény-kutatása szerint tavaly mg a dm picivel megelőzte a riválisát, a válaszadók 37 százaléka inkább ennél a boltláncnál vásárolt, a Rossmann 34 százalékos eredményt ért el, a Müller idén azonban fordult a kocka.

Az idei Pulzus-felmérés szerint a vevők 35 százaléka kedveli Rossmannt, a dm pedig 30 százalékos eredményt ért el. A Müller 6 százalékról 3 százalékra esett vissza. (Ebben azonban szerepe van annak, hogy a Müller kevesebb üzlettel rendelkezik országszerte, mint a másik két lánc.)

Más a felállás a nemek szerinti bontás alapján. A nőknél a dm a nyerő, 36 százalékuk költötte itt a legtöbbet, a Rossmann 33 százalékkal végzett a körükben. A férfi vásárlók 36 százaléka az utóbbit, 24 százalékuk pedig a dm-et választotta. 

A válaszadók közül a fiatalabbak - 18-39 - évesek körében lényegében döntetlenre áll a két boltlánc. Az idősebbek, 60 felettiek táborában a Rossmann 30 százalékot ért el, míg a versenytárs 23 százalékot produkált. 

Míg a diplomások felénél a dm viszi a prímet, az alap- és középfokú végzettségűeknek inkább a Rossmann jön be. A felsőfokú végzettségüeknél az átlagnál jobb, 8 százalékos eredmény került a Müller neve mellé. 

A fővárosban lakóknál a dm van előnyben, a megyeszékhelyeken és a kisebb vidéki városokban viszont a Rossmann. Újabb fordulat jön a községbeliek esetében, 32 százalékuk a dm-et preferálta, a 28 százalékos rossmannos értékkel. 


Ezt kell tudni a kutatásról!

A Pulzus Kutató felmérése 1000 fő megkérdezésével történt, a válaszok reprezentálják a magyar felnőtt lakosság véleményét. Ez azt jelenti, hogy az adatok nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint a magyar alapsokasági adatoknak megfelelően tükrözik a felnőtt, 18 pluszos lakosság véleményét.
"Csatlakozz a Pulzushoz! Légy Te is véleményvezér!"