A magyarok 35 százaléka szándékai szerint legalább heti egy alkalommal látogat meg valamilyen bevásárlóközpontot – derül ki az NRC által a WING megbízásából 2020 utolsó negyedévében készített reprezentatív kutatásból. A heti rendszerességű bevásárlóközpont látogatókon belül 3 százalék naponta, míg 9 százalék heti 2-3 alkalommal jár „plázázni”.
Havonta 2-3 alkalommal a válaszadók 19 százaléka, havi egyszer 20 százalékuk tért be egy bevásárlóközpontba, a fennmaradó 22 százalék ennél ritkábban, míg 4 százalék az állítása szerint soha nem jár ilyen helyre.
Kapcsolódó
Nem meglepő módon a fiatalabb, 18-29 éves korosztály számít a leggyakrabban plázába járó rétegnek, a válaszadó fiatal férfiak 47 százaléka, míg a fiatal nők 42 százaléka látogatja legalább heti rendszerességgel a bevásárlóközpontokat. Az 50 év feletti férfiak 35 százaléka tölt legalább hetente egyszer el időt egy bevásárlóközpontban, míg az 50 év feletti nők esetében 27 százalék ez az arány.
A kutatás azt is vizsgálta, hogy milyen szempontok szerint döntik el a magyarok, hogy melyik bevásárlóközpontot látogatják. A legfontosabb döntési kritériumok az elérhető kínálat, a megközelíthetőség és az árszínvonal voltak minden korcsoportban, annyi különbséggel, hogy az idősebbek esetében a bevásárlóközpont könnyű elérhetősége, míg a többieknél az igényeiknek megfelelő teljes körű kínálat volt a legfontosabb. Ugyancsak lényeges szempont az ingyenes vagy kedvezményes parkolási lehetőség, a lokáció, és az egyedi, helyi igényekre reflektáló kínálat.

Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Halálos áldozatok tömkelegére kell számítani Európában a közeli jövőben

Németország hamarosan háborúban állhat Oroszországgal, a történelem dadogni kezdett

Itt az olcsó B kategóriás jogosítvány, de sokan csak féljogsinak tartják

Most jól figyeljen: lehet, hogy már ön is nyugdíjba mehetne

Súlyos betegség sújtja a gyerekeket a Dunántúlon, a szülők sincsenek biztonságban

Egy méltatlanul lesajnált magyar nagyváros lenyűgözte a külföldi utazásszervezőket

Durva nemet mondtak a németek ezekre az autókra, alig látni belőlük az utakon

Zelenszkij világháborút vizionál, Trump türelme fogytán

A magyar szörnyeteggyár több mint 110 millió eurót transzformált össze
