A Békéscsaba-Lőkösháza szakasz felújítására szóló közbeszerzési eljárást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) írta ki. A román határ melletti vasútállomás a vonal utolsó magyarországi állomása és vasúti határátkelőhelye. A szakasz az úgynevezett TEN-T (transzeurópai közlekedési hálózat) törzshálózati vonalának a része, azon belül az utolsó egyvágányú szakasz Magyarországon - olvasható az Átlátszó oknyomozó portál cikkében.
A munkát nettó 126,8 milliárd forintért nyerte el az osztrák gyökerű Strabag Rail Kft. és Mészáros Lőrinc cége, a V-Híd Építő Zrt.
A munka része közel 30 kilométeren a meglévő vasúti pálya korszerűsítése, második vágány építése (összesen 75 kilométernyi vágányt érint a beruházás, ami megdobja a költségeket), továbbá biztosítóberendezési és távközlési munkák kivitelezése. A fejlesztésnek köszönhetően a sebesség 100 km/óráról (ami jelenleg helyenként még ennél is kevesebb) 160 km/órára nő.
Így a 29 kilométeres szakaszon egy kilométer felújítása 4,37 milliárd forintba kerül, ezzel ez lesz az ország történetének legdrágább vasútvonala kilométerenként - jegyzi meg a cikk írója. (A rekordot e tekintetben szintén a V-Híd Zrt. tartotta, a cég közel 55 milliárdért épített egykor vasutat a BMW-gyárhoz.)
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Örömtánc a Vatikánban: Leó pápa visszaállította a konklávé bónuszát, amelyet Ferenc pápa eltörölt

Már a Fideszben is feltűnt, hogy több mint hatszáz napja futnak Magyar Péter után

Vérfagyasztó támadás érte Kijevet

Devizahitelek: az OTP és a horvát állam rendezte a vitás kérdéseket

Így spórolnak titokban a párok a szakításra

Rettegésben a németek: még csak most jönnek a tömeges elbocsátások

Törvény születhet a kötelező pénztárakról

A „lugging” jelenség az autósok pénztárcájának legnagyobb ellensége

Népszerű állampapír vált alacsonyabb kamatra
