Tavaly 1,36 millió vonat körülbelül közel 101,6 millió kilométert tett meg hazánkban. Ez annyi, mintha kétezer-ötszáznál is többször járta volna körbe a Földet az Egyenlítő mentén egy vonat. Ebből a személyszállító vonatok 77,8 millió kilométert; míg a tehervonatok 18,7 millió kilométert futottak.
Az árufuvarozási vasútvállatok közül piacvezető a Rail Cargo Hungaria Zrt.; a második legjelentősebb vállalat az MMV Zrt. és dobogós helyen végzett a GYSEV Cargo Zrt. is - közölte kedd reggel a MÁV.
A partnerek számának növekedésével a vasúttársaságnak az előző évhez képest közel két százalékkal magasabb, több mint 95,3 milliárd forint árbevétele származott tavaly a pályadíjakból.
A vasúti árutovábbítás felfutásának hajtóerejét elsősorban a belföldi forgalom növekedése jelentette, ami feltehetőleg az anyag- és szállításigényes építőiparnak és az autóiparnak köszönhető. A vasúttársaság arra számít, hogy a magyar gazdasági teljesítmény javulása a vasúti áruforgalomra további #mce_temp_url#kedvező hatást gyakorol.
Legolvasottabb
Most érkezett: katonai drónok támadtak Zelenszkij gépére, áttörték a légtérzárat
Idegesítő problémát orvosolna a kormány: új szabályok jönnek az EESZT időpontfoglalásban
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Alaposan kiosztotta Ukrajnát Trump fia: a korrupt gazdagok Ferrarival Monacóba járnak, a parasztok meg otthon harcolnak
Ez volt eddig a magyarok kedvence az idén: 55 százalékos pluszban, aki ebbe fektetett
Egyre több településen lesznek rosszul a gyerekek a férges csokimikulástól
Felkavaró beszédet tartott a Nobel-díjátadó előtt Krasznahorkai László: a ma angyalai áldozatok, akiket a világ kegyetlensége tett tönkre
Már nem készpénzt kérnek karácsonyra a fiatalok: megdöbbentő dolgot írnak helyette a kívánságlistára
Az Otthon Start és a Babaváró feldúlja a magyar lakáspiacot