Ahhoz, hogy a Magyar Posta megfeleljen az előírásoknak, a postai munkatársak a szolgáltatásnyújtás illetve termékértékesítés megkezdése előtt megkérdezik minden vevőtől: magánszemélyként, vagy nem magánszemélyként kívánja igénybe venni azt - írják.
Amennyiben magánszemélyként, akkor a számla kibocsátása csak igény esetén történik. A szolgáltatást nem magánszemélyként igénybe vevő ügyfeleink részére a Posta egyszerűsített számlát bocsát ki. A számlakibocsátás új feltétele az adószám megadása.
Adószám hiányában (függetlenül attól, hogy az ügyfélnek nincs adószáma, vagy nem adta azt meg) a Posta a számlát kiállítja, de kizárólag a következő megjegyzéssel: "A vevő az adószámát nem adta meg".
Fontos azt tudni, hogy a megjegyzés szerepeltetésének semmilyen hátrányos következménye nincs azon nem magánszemély ügyfeleink számára, akiknek nincs adószáma, vagy az adószámuk feltüntetése nem kötelező a számlán.
Legolvasottabb
Nyilvánossá vált Putyin titkos telefonbeszélgetése: hatalmas ajánlatot tett az amerikaiaknak
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Újabb 44,9 milliárd forint tűnt el a költségvetésből: magyarok szomorították el Orbán Viktort
Egy aprónak tűnő per óriási következményekkel járhat: autósok tízezrei érintettek
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Óriási fordulat: megdöbbentő hírt kapott Orbán Viktor barátja, ez mindent boríthat