Ahhoz, hogy a Magyar Posta megfeleljen az előírásoknak, a postai munkatársak a szolgáltatásnyújtás illetve termékértékesítés megkezdése előtt megkérdezik minden vevőtől: magánszemélyként, vagy nem magánszemélyként kívánja igénybe venni azt - írják.
Amennyiben magánszemélyként, akkor a számla kibocsátása csak igény esetén történik. A szolgáltatást nem magánszemélyként igénybe vevő ügyfeleink részére a Posta egyszerűsített számlát bocsát ki. A számlakibocsátás új feltétele az adószám megadása.
Adószám hiányában (függetlenül attól, hogy az ügyfélnek nincs adószáma, vagy nem adta azt meg) a Posta a számlát kiállítja, de kizárólag a következő megjegyzéssel: "A vevő az adószámát nem adta meg".
Fontos azt tudni, hogy a megjegyzés szerepeltetésének semmilyen hátrányos következménye nincs azon nem magánszemély ügyfeleink számára, akiknek nincs adószáma, vagy az adószámuk feltüntetése nem kötelező a számlán.
Legolvasottabb
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők
Drónokkal razziáznak a Bakonyban
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
50 milliós lakás havi 70 ezerből? Mutatjuk a trükköt, amiről alig tud valaki!
Gigászi kedvezmények várnak a nyugdíjasokra jövőre, ezt nem mindenki tudja
Horror összeget kérnek a 2026-os foci-vb jegyeiért, forronganak a szurkolók
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok