A megjelenő tarifák több mint száz féle kedvezményt és területi besorolást, tucatnyi korcsoportot és szorzók tömkelegét tartalmazzák. A különböző - szakmailag már nehezen indokolható - díjszámítási tényezők hátterében a kis és a nagyobb biztosítók közti vetélkedés húzódik meg. Utóbbiak tarifája átlag az autós számára már átláthatatlan és alkalmas arra, hogy egyes kiragadott mondatai eltereljék a lényegről a figyelmet. A lényeg természetesen az ár. A nagyok nem tudnak engedni a náluk lévő állományok díjaiból, ezért inkább reklámra költenek, az állományukat növelni akaró - alacsonyabb díjjal dolgozó - kicsik pedig továbbra is megpróbálnak minél kedvezőbb díjakat kialakítani egyszerű közérthetőbb tarifákat kiadva. A várakozásoktól eltérően az idei díjhirdetés nagyobb áremeléseket és csökkentéseket is hoz magával. Elemzők arra számítottak, hogy a biztosítók infláció alatti áremelést hajtanak majd végre, ez azonban nem így történt. Ez mindenképpen új fejlemény az elmúlt évekhez képest, ami mutatja, hogy napjainkban a piac jelentős átalakulásának lehetünk tanúi. Bizonyos szegmensekben egyes biztosítók kétszámjegyű átlagos emelést hajtottak végre. Érdekesség, hogy idén először jelentősen eltér a biztosítók gyakorlata a malus-osztályok esetében alkalmazott büntető szorzók tekintetében. A korábbi 2 szeres szorzó helyett idén többen is 3-as 4-es szorzót alkalmaznak, még inkább bűntetve ezzel a rossz kockázatú vezetőket. 2006 az online-kedvezmények éve volt, ezen kedvezmények létjogosultságát ma már a biztosítók sem vitatják. Az online-kedvezményes kötelezők olcsóbbak, mint a biztosítóknál megköthető kötelezők, ráadásul a szerződések utánajárás nélkül, egyszerűbben, gyorsabban, kényelmesebben köthetőek meg.