Az idei év első félévében Kifli árbevétele háromszor gyorsabban nőtt, mint a teljes online FMCG piac forgalma, utóbbi termékkategóriába tartoznak a gyorsan forgó fogyasztási cikkek.
A GKID elemzése szerint 2022 első félévében, a teljes online FMCG piac 13,3 százalékkal nőtt, míg a Kiflié közel 40 emelkedett az előző év azonos időszakához képest - közölte Sárközi Péter, a Kifli.hu üzleti elemzője.
A kutatás gyengébb félévet mért
Dinamika tekintetében 2016 óta a leggyengébb első féléves teljesítményét produkálta a belföldi online kiskereskedelem a GKID legfrissebb évközi Online Retail Flash Riportja szerint.
2018 és 2021 között az első naptári félévben az online kiskereskedelmi forgalom évről évre nőtt, tavaly 31,4 százalékos emelkedést mutatott az előző évhez képest.
Az év elején kirobbant háború okozta bizonytalanság, a deviza árfolyamának növekedése, a rekordméretű infláció és az ellátási láncok akadozása együttesen okozzák a piac gyengülését. A vásárlók sokkal megfontoltabban költenek, hiszen a legtöbb esetben a fizetések kompenzálása vagy nem is történt meg, vagy nem haladja meg az infláció mértékét.
Legolvasottabb
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Őrjöngenek a sógorok: elsöprő többség utasítja el Amerika javaslatát
Autós támadást terveztek a karácsonyi vásárban, a határon kapcsolták le őket
Izrael elégtételt vett: levadászták az 1200 áldozatot követelő támadás kitervelőjét
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Békecsúcs Berlinben: döntő szakaszába lépett a többoldalú ukrajnai tárgyalás