A budapesti taxirendelet következtében megszűnnek a kedvezményes tarifák, a transzferdíjak, így a reptéri is. Szeptemberig 1-jéig 3500-4000 forintért is ki lehetett jutni taxival a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, az AirportShuttle járműveivel pedig jelenleg 3200 forintba kerül egy út a reptér és a városközpont között, míg a külvárosig 5200 forintot kell fizetni. (A képhez hozzá tartozik, hogy egy átlagos taxiba akár négyen is beférnek, így ők osztozkodnak az útiköltségen, míg a reptéri kisbusz tarifái személyenként értendőek.)

Az elnök szerint a taxitarifák változásának nincs elsődleges hatása a minibuszárakra (azokat korábban sem a taxitarifákhoz szabták), másodlagos hatása lehet a fuvarszervezésben, de ezt a gyakorlat fogja csak megmutatni. A korábbi szabályozások alapján is az óra állása szerint kellett volna számlázni, de sok taxicég fix reptéri tarifát hirdetett, vagy­is volt egy rendelet, amit nem tartottak be − mondta Antal Mihály, aki most azt várja, hogy a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. érvényt tud-e szerezni az új rendeletnek vagy megmaradnak a kiskapuk.

A Malév tavaly év eleji leállása vízválasztó volt a társaság számára is, de miután − jórészt − a fapados légitársaságok betöltötték az így keletkezett űrt, idővel tartani tudták a Malév előtti forgalmat, s már elmondható, hogy ehhez képest nem változott az AirportShuttle.hu éves forgalma (ami mintegy félmillió utast jelent), de összetétele a minibuszos cég számára kedvezően változott. A fapados légitársaságok utasai inkább használják a minibuszokat.