A bank honosította meg az úgynevezett értékalapú modellt Magyarországon. Ennek lényege, szemben a klasszikus bankolással az, hogy az üzletpolitika középpontjában a fenntarthatóság áll, a piaci szereplők - a betétesek, a tulajdonosok, hitelfelvevők - egymással kapcsolatban vannak, és közösségi érdekek mentén hozzák meg a döntéseiket - mondta Fáy Zsolt, a MagNet Bank igazgatóságának elnöke.

A MagNet Bank adózott nyeresége 2013-ban 312 millió forint lett, miután a zrt. 2013-ban felvásárolta a Banco Popolare bankcsoport magyarországi leányvállalatát. A felvásárlás után a MagNet Bank mérlegfőösszege a korábbi 83 milliárd 888 millió forintról 2013 végére 117 milliárd 589 millió forintra emelkedett.

A MagNet Bank jogelődje, a HBW Express Takarékszövetkezet 1995-ben alakult, s öt évvel később Magyarországon az elsők között vezette be a netbankos szolgáltatást. 2008-ban a takarékszövetkezet a spanyol Caja Navarra takarékpénztár segítségével bankká vált, majd 2010-ben MagNet Bank néven megkezdte közösségi banki működését. A magyar menedzsment a korábbi 70 százalékos tulajdonrészét 2013-ban 100 százalékra növelte, kivásárolva a Caja Navarra jogutódját, és megvásárolta az olasz Banco Popolare bankcsoport magyarországi érdekeltségét.

Tavaly év végén a MagNet megvette a CE Faktor Zrt.-t, amely Magyarország bankoktól független faktorpiaci szereplője.
A bank saját tőkéje 2004 és 2014 között 822 millió forintról 7 milliárd 87 millió forintra, az adózott eredménye 95 millió forintról 256 millió forintra nőtt.

A felelős banki működés egyik jó példája az idén hatéves közösségi adományozási program, amelynek keretében a bank mindent évben civil szervezeteknek ajánlja fel nyeresége 10 százalékát, a pénz elosztásáról pedig az ügyfelek döntenek. A közösségi bank ügyfelei 2010 óta összesen 150,5 millió forint szétosztásáról rendelkezhettek, 158 civil szervezet céljait segítve ezzel.