Jól startolt az Andrássy út legújabb üzlete. Az Il Bacio di Stile épületében múlt héten megnyitott Pink Heart ugyanis hamar sikeresnek bizonyult a vásárlók körében. Ez nem is csoda, hiszen a Gattyán György tulajdonában levő anyacéghez, az Il Baciohoz tartozó pop-up, vagyis ideiglenes üzlet 50-70 százalékos árengedménnyel kínál világmárkákat. Az üzleti siker és a hírverés nagyonis ráfér az Andrássy úti luxusboltokra, hiszen a tavalyi mérlegek fényében alig akad köztük nyereséges.
A legjelentősebb forgalmat - első látásra legalábbis - a Louis Vuitton érte el. A legendás francia táskagyártó üzletében ugyanis szinte mindig tucatnyi turista látható, a forgalom azonban évek óta stagnál. A tavalyi 1,2 milliárdos forgalom szinte forintra megegyezik a 2012-es és 2011-es bevétellel, és a nyereség sem gigantikus, az adózás előtti eredmény 135 millió forint volt 2013-ban. A Louis Vuittonnal megegyező bevételt ért el az út szemben levő oldalán működő Gucci. Az olasz luxusmárka viszont 44 milliós veszteséggel zárta a tavalyi évet. A "szomszéd" német Max Mara márkaboltja - a Dorottya utcai üzlettel együtt - 562 milliós árbevételhez jutott, amihez 99 milliós nyereség társult. Magyar tulajdonban van a szintén olasz eredetű Zegna boltot üzemeltető E.Z. Fashion Kft. amely évek óta 180 millió forint körüli árbevételt és szerény nyereséget tud felmutatni.

A rekorder kétségtelenül az Il Bacio di Stile. A maga nemében páratlan luxusáruház a 2013-as évet 475 millió forintos árbevétellel és 2,15 milliárdos veszteséggel zárta. Igaz, csak ősszel nyitottak, így a mérleg nem teljes üzleti évet tükröz és a gigantikus veszteségben a beruházás kiadásai is benne vannak. Az építészeti különlegességnek - is - számító Il Bacioban Magyari Tamás igazgató és résztulajdonos szerint napi 1000 látogató fordul meg, amivel elégedettek.
Nehéz ugyanakkor megítélni, felmérni a külföldi tulajdonban levő luxusboltok forgalmát és teljesítményét, hiszen ezek adatait nem találni a hazai céginformációs rendszerekben. Így nem tudni például, hogy milyen eredménnyel zárta a tavalyi évet a cseh tulajdonban levő luxustelefonbolt, a Vertu, az ugyanezen csoporthoz tartozó, fehérneműket áruló Perla, illetve a méregdrága órákat kínáló Breitling-üzlet, valamint a horvát kézben lévő, férfiruhákat forgalmazó Boggi-bolt.
A sugárúti luxusboltok egy másik része már az anyacéghez tartozik - ilyen a Burberry, a Monclers a TAg Heuer is -, így ezek eredménye sem deríthető ki.
Jöttek, mentek
Nagy reményekkel jöttek korábban is az Andrássy útra a világmárkák, de ezek közül jó néhány már lehúzta a rolót. Így például a svájci luxusórákat kínáló Franck Müller, a cipős Salamander, az Adidas vagy olasz lábbeliket forgalmazó Baldinini. De bezárta üzletét a Dolce Gabbana, a Cavalli és az Armani is. Nagy nyitást tervezett a luxus brandnek nem mondható H&M, sőt a nyitást a tavaly év végét tervezték. Nem kizárt azonban, hogy a zászlóshajó üzlet másutt nyílik majd meg, mert a kiszemelt Andrássy út 40. számú házban hónapok óta már nem folyik építkezés.
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Szállásadók nyakán a kés: akár extra milliárdokat fizetnének, ha megmenti őket a kormány
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Borult, szürke, ködös, párás: támadnak a bacilusok az ezüstvasárnapi forgatagban