Győrfi Attila hozzátette, július végén már a tavalyi ügyszám 70 százalékánál tartottak, míg az átadott követelések értéke megközelítette a 2008-as összeg 80 százalékát.

Az iparági bontásban a legmeglepőbb, hogy az átvett ügyek 42 százaléka a fuvarozással, szállítmányozással foglalkozó cégekkel kapcsolatos, s "csak" 16 százalékos az építőipari tartozások aránya. (Ezt természetesen magyarázhatja, hogy a követeléskezelő cégek az elmúlt évek tapasztalatai alapján már nem vagy csak kivételes esetekben vesznek át építőipari követeléseket, hiszen a bedőlések miatt ebben az iparágban a legkisebb a megtérülés.)

Győrfi szerint a válság odafigyelőbbé tette a cégeket. Míg korábban általában a 60 napon túl lejárt követelésekkel keresték meg a követeléskezelő cégeket, addig ma már általában 40-45 napos kinn lévőségek érkeznek be, ahol még nagyobb a behajtás esélye.

Az átadási hajlandóság növekedését a szakember szerint a szállítók romló likviditási helyzete is indukálta: az Euler Hermes tapasztalatai szerint az idei év első felében érzékenyebben érintette a megbízókat a követelések érvényesítésének elhúzódása. Meglepő ugyanakkor, hogy az év első felében viszonylag sok adós fizetett a tavaly indított felszámolási eljárás szorításában, a megszokottnál több követelést tudtak érvényesíteni a társaságnál.