Az iparági bontásban a legmeglepőbb, hogy az átvett ügyek 42 százaléka a fuvarozással, szállítmányozással foglalkozó cégekkel kapcsolatos, s "csak" 16 százalékos az építőipari tartozások aránya. (Ezt természetesen magyarázhatja, hogy a követeléskezelő cégek az elmúlt évek tapasztalatai alapján már nem vagy csak kivételes esetekben vesznek át építőipari követeléseket, hiszen a bedőlések miatt ebben az iparágban a legkisebb a megtérülés.)
Győrfi szerint a válság odafigyelőbbé tette a cégeket. Míg korábban általában a 60 napon túl lejárt követelésekkel keresték meg a követeléskezelő cégeket, addig ma már általában 40-45 napos kinn lévőségek érkeznek be, ahol még nagyobb a behajtás esélye.
Az átadási hajlandóság növekedését a szakember szerint a szállítók romló likviditási helyzete is indukálta: az Euler Hermes tapasztalatai szerint az idei év első felében érzékenyebben érintette a megbízókat a követelések érvényesítésének elhúzódása. Meglepő ugyanakkor, hogy az év első felében viszonylag sok adós fizetett a tavaly indított felszámolási eljárás szorításában, a megszokottnál több követelést tudtak érvényesíteni a társaságnál.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat - mikor jön itt is a háború?
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Hihetetlen előrejelzést adtak ki a vírusokról
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Csalókat csalt csapdába a nyugdíjas férfi
21 Kutatóközpont: Mindent felforgat a Szőlő utcai ügy
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött