Az iparági bontásban a legmeglepőbb, hogy az átvett ügyek 42 százaléka a fuvarozással, szállítmányozással foglalkozó cégekkel kapcsolatos, s "csak" 16 százalékos az építőipari tartozások aránya. (Ezt természetesen magyarázhatja, hogy a követeléskezelő cégek az elmúlt évek tapasztalatai alapján már nem vagy csak kivételes esetekben vesznek át építőipari követeléseket, hiszen a bedőlések miatt ebben az iparágban a legkisebb a megtérülés.)
Győrfi szerint a válság odafigyelőbbé tette a cégeket. Míg korábban általában a 60 napon túl lejárt követelésekkel keresték meg a követeléskezelő cégeket, addig ma már általában 40-45 napos kinn lévőségek érkeznek be, ahol még nagyobb a behajtás esélye.
Az átadási hajlandóság növekedését a szakember szerint a szállítók romló likviditási helyzete is indukálta: az Euler Hermes tapasztalatai szerint az idei év első felében érzékenyebben érintette a megbízókat a követelések érvényesítésének elhúzódása. Meglepő ugyanakkor, hogy az év első felében viszonylag sok adós fizetett a tavaly indított felszámolási eljárás szorításában, a megszokottnál több követelést tudtak érvényesíteni a társaságnál.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Katasztrófa történt egy hatalmas orosz olajfinomítóban, ilyen lenne a béke előkészülete?

Figyelem, hatalmas változás jön a Messengerben

Szellemvárost találtak a Balaton partján

Kipécéztek egy hétköznapi tárgyat a légitársaságok: a tiltólistás holmi bárki csomagjában ott lapulhat

Amerikai exodus zajlik, brit célponttal

A nyugdíjas néni egész élete megtakarítását akarta befektetni: története óvatosságra int

Ingyen adja az MVM az amperbővítést, de súlyos százezrekbe is fájhat a procedúra

Korlátozták a tej szó használatát a boltokban: vásároljon körültekintően!

Kincsek bukkannak elő a Dunából, annyira sekély a folyó vize - videó
