A következő hónapokban kaphat jóváhagyást a magyar Auchan a stratégiai-beruházási céljaira, amely szerint a jövőben terjeszkedés várható - mondta egyebek mellett Dominique Ducoux, az Auchan és a Pascal Steens, a boltánc anyavállalatához tartozó ingatlancég vezetője a Világgazdaságnak.
A magyar kézben lévő Indotek Group magyar Auchanban való tulajdonszerzéséről folyó tárgyalásokról Dominique Ducoux azt mondta: "Egy ideje már zajlottak az egyeztetések az Indotek Group és az Auchan csoport holdingja, az ELO között, amelynek az Auchan Magyarország Kft. mellett a Ceetrus Magyarország is a hazai leányvállalata. Az viszont egy pillanatig sem volt opció, hogy többségi tulajdonosi hányadról mondjunk le, azaz, nemhogy a 100, az 51 százalék sem képezhette a tárgyalás alapját. Egyrészt ez egy francia családi tulajdonú vállalat, és döntően az is marad, másrészt fel sem merülhetett, hogy azok a munkavállalóink, akik részvényesei is a társaságnak, ne tarthassák meg az érdekeltségüket."
Az Auchan célja, hogy az ország teljes lakosságát elérje a hagyományos boltokkal és az online csatornával. Jelenleg nagyjából a magyar vásárlók harmada találkozik az Auchan-üzletek kínálatával, mert eddig főként a fővárosra és a központi régióra koncentrált a cég. "Ezt a célunkat 2025-ig szeretnénk megvalósítani, mint ahogy azt is, hogy legyen legalább 15 százalékos a piaci részesedésünk" - mondta Dominique Ducoux. Hozzátette: Ennek az útnak a felénél járnak és abban bíznak, hogy üzleti terveiket gyorsabban, hatékonyabb valósíthatják meg az Indotekkel. Pascal Steens pedig arról beszélt, hogy a Ceetrushoz A hozzánk tartozó 330 hektárnyi fejlesztési telek hasznosítását már elsősorban nem is a kiskereskedelmi szegmens határozza meg, hanem sokkal inkább az ehhez az átalakuláshoz illeszkedő igények. Szerteágazó beruházói terveik vannak: szállodák, éttermek éppúgy a lehetséges projektek között vannak, mint további lakóingatlanok vagy irodaházak.
Bár Dominique Ducoux nem említette, hogy pontosan mekkora most a magyar Auchan részesedése, de a boltláncok 2020-as bevételét összegyűjtő Trade Magazin listája támpontot adhat ehhez. A kilenc legnagyobb bevételű boltlánc (Auchan, Aldi, CBA, Coop, Lidl, Penny, Reál, Spar, Tesco) összesített bruttó bevétele meghaladta az 5 ezer milliárd forintot tavaly, ebből az Auchan 422 milliárddal részesedett, ami 8 százalék feletti részesedést jelent. A múlt évi rangsort egyébként a Lidl vezeti 824 milliárddal, a 739 milliárd forintos bevételt elérő Spar és a korábbi években rendre első helyen végző - 2020-ban 737 milliárdos forgalmat produkáló - Tesco előtt. (Fontos azonban, hogy a teljes kiskereskedelmi piac a a legnagyobb boltláncok bevételénél jóval nagyobb, így az auchanos 8 százalékra rúgó piaci részesedés csak a nagyságrendeket mutatja.)
Legolvasottabb

Újabb hétvégi rémálom a Balatonnál: szinte minden megtörtént, ami rosszul sülhet el

Megvan a fekete doboz, kiderül az utolsó 30 másodperc titka

Merre tartunk? Veszélyben az amerikai, brit és francia bázisok

Emberi hibára gyanakszik egy veterán pilóta az Air India új katasztrófaelméletében

Jobb, ha nem kapcsoljuk be a klímát ebben az esetben: sokkal többet árthat, mint használ

Egymillió tonna alapanyagot fognak felhasználni az akkumulátorgyárak Magyarországon

Véres indok: már a magyar bejelentés után két nappal Izrael bombázta Iránt

Egy vagyont érhetnek ezek a telefonok, ha nálunk is lapul egy belőlük

Semmi sem rengeti meg a turistákat, ha ide kell utazni nyaralni
