Évről évre dinamikusan növekszik az érdeklődés a bio szépségápolási termékek iránt, a koronavírus-járvány ideje alatt pedig egyre többen kerestek rá és rendeltek hasonló típusú cikkeket online is. Amikor az immunrendszerünket nem terheli salakanyag vagy egyéb testidegen kémiai összetevő, akkor jobb eséllyel tud védekezni a vírusokkal szemben is - mondta el Gyovai Viola, a Biola biokozmetikumok cégalapító ügyvezetője.

„Az ökológiai mezőgazdasági termesztésből származó alapanyagokból készülő szépségápolási termékeknek köszönhetően bőrünk szabadabban lélegzik, élettelibbé, tónusosabbá, feszesebbé válik. A fogyasztók néhány héten belül láthatják a változást, olyan érzésük lesz, mintha jobban működne a bőrük. Ráadásul optimálisabbá válhat a bőr anyagcseréje, és ezáltal a védekezőképessége is egyaránt” – fogalmazott az okleveles biológus.

A biokozmetikumoknak szigorú feltételrendszernek kell megfelelni

Az MTA kanditátusa egyúttal felhívta a figyelmet arra is, hogy a természetesnek reklámozott kozmetikumok köre ma már szakmai, toxikológiai és bőrgyógyászati tapasztalatok alapján több csoportra osztható.

„Biokozmetikumnak csak azok a termékek nevezhetők, melyeket évente legalább egyszer ellenőriz egy tanúsító szervezet a saját feltételrendszere szerint. Ennek során nemcsak a bio alapanyagokat, hanem a receptúrát, a gyártástechnológiát, a raktározást, a címkézést és a csomagolást is ellenőrzik, és csak ez után kaphatja meg az adott termék a bio vagy x százalék ökológiai tanúsítását. Ráadásul a hatóság a kereskedelmi oldalt is kontroll alatt tartja a vásárlók félrevezetésének megakadályozása érdekében” – közölte Gyovai Viola.

A magyar Biokontroll Nkft. feltételrendszere nemzetközi szinten is szigorúnak számít e tekintetben, mert több mint 90 százalék mezőgazdasági összetevő 95 százalékának ökológiai mezőgazdasági termelésből kell származnia ahhoz, hogy a kozmetikum bio minősítést kapjon. A fennmaradó részben többnyire szerkezeti anyagok, víz, ásványi anyagok, biokozmetikumokban megengedett konzerváló anyagok és vitaminok egészítik ki a formulát.

Mindig nézzük meg alaposan a feliratokat a terméken

Attól, mert egy terméket organic skincare márkanév, vagy „100% természetes” reklámszöveg mellett értékesítenek, még nem jelenti azt, hogy az bio - tette hozzá a szakember.

„Ausztriában, Németországban és a nyugat-európai országokban jellemzően a kozmetikai termékek 17-20 százaléka rendelkezik bio tanúsítással, míg Magyarországon ez az arány valahol 10 százalék körül lehet, ami jól mutatja a különbséget. Ehhez képest a boltokban olyan érzésünk támadhat a különböző feliratok miatt, mintha minden harmadik kozmetikum természetes lenne. Éppen ezért azt javasolom, mindig nézzük meg, minek a 100 százaléka természetes abban a kozmetikumban” – mondta Gyovai.