Az NPD Group piackutató becslése szerint mintegy 3,4 milliárd dollárt kóstált 2018-ban, öt év alatt 45 százalékkal nőtt az értéke a Bloomberg összeállítása szerint. Viszont idén változás jöhet a Mattel termékének egyeduralmában: a Disney Jégvarázs 2. Elzája és az MGA L.O.L. Surprise! gyűjthető babái dinamikusan terjeszkedhetnek a piacon - írja a Világgazdaság szerdai cikkében.
Bár a Mattel 1955 óta dolgozott együtt a Disney-vel - a Jégvarázs első, a Monster High babák 600 milliós eladásához mérhető sikerének részesei is lehettek -, pár éve megszűnt az együttműködés. Azóta a Disney is szárnyal, hogy saját lábára állt.
A Transformers-figurák eladásai 20 százalékkal estek a folytatást követően. A Toy Story-termékeknél 25 százalékos volt a csökkenés. Ez jelentheti azt is, hogy Barbie 2019 hátralévő részében élvezheti töretlen uralmát, különösen, hogy a második Jégvarázs film premierjével a játékok értékesítése nem nő annyira, mint amikor a film megjelenik DVD-n.
Az MGA Entertainment - a Bratz babákat és a Little Tikest gyártó társaság - három éve tört be a piacra, amikor az L.O.L. Surprise! a tavalyi karácsonyi szezonban a Fingerlings, a Nintendo Switch és a mindig népszerű laptop mellett a legkeresettebb termék volt a Google Analytics szerint - írja elemzésében a lap.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Jogellenes végrehajtások országszerte? A DK szerint elszabadultak a bankok
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje