Az NPD Group piackutató becslése szerint mintegy 3,4 milliárd dollárt kóstált 2018-ban, öt év alatt 45 százalékkal nőtt az értéke a Bloomberg összeállítása szerint. Viszont idén változás jöhet a Mattel termékének egyeduralmában: a Disney Jégvarázs 2. Elzája és az MGA L.O.L. Surprise! gyűjthető babái dinamikusan terjeszkedhetnek a piacon - írja a Világgazdaság szerdai cikkében.
Bár a Mattel 1955 óta dolgozott együtt a Disney-vel - a Jégvarázs első, a Monster High babák 600 milliós eladásához mérhető sikerének részesei is lehettek -, pár éve megszűnt az együttműködés. Azóta a Disney is szárnyal, hogy saját lábára állt.
A Transformers-figurák eladásai 20 százalékkal estek a folytatást követően. A Toy Story-termékeknél 25 százalékos volt a csökkenés. Ez jelentheti azt is, hogy Barbie 2019 hátralévő részében élvezheti töretlen uralmát, különösen, hogy a második Jégvarázs film premierjével a játékok értékesítése nem nő annyira, mint amikor a film megjelenik DVD-n.
Az MGA Entertainment - a Bratz babákat és a Little Tikest gyártó társaság - három éve tört be a piacra, amikor az L.O.L. Surprise! a tavalyi karácsonyi szezonban a Fingerlings, a Nintendo Switch és a mindig népszerű laptop mellett a legkeresettebb termék volt a Google Analytics szerint - írja elemzésében a lap.
Legolvasottabb

Most lett elege az EU-nak, amiért a magyar kormány a Lidlt és társait szívatja

Fico váratlan kijelentést tett, Orbán Viktor ennek nagyon nem fog örülni

„Valaki magyarázza már el ennek a hibbantnak” - Trump csúnyán beszólt a leglelkesebb hype-emberének

Épül Orbán Viktor csodafegyvere: napi 2700 tonna szállítmányt hoznak az ázsiai cégek

Professzorok küldtek jelzést: ez nem maradhat így a magyar egészségügyben

Azonnal indítsa újra a telefonját, és jobb lesz, ha holnap is ezt teszi

Találat ért egy iráni urándúsítót, veszélyes szintű a sugárzás

Új, nagyon aljas fegyverrel próbálkoznak az oroszok

Akciófilmbe illő jelenet zajlott hajnalban Rómában: a főhős egy 80 éves férfi
