Az új szakaszon nyolc felüljárót és két különszintű csomópontot építenek: az egyik elválási csomópont lesz a már megépült 8-as és 7-es számú főút közös szakaszán, a másik csatlakozik a 8-as számú főút Csór települést elkerülő szakaszához.
A beruházás előkészítő munkálatai év elején elindultak, a fakivágás, a bozót- és cserjeirtás, valamint a lőszermentesítés hamarosan befejeződik. Áprilisban a kivitelezés a nagy tömegű földmunkákkal, a régészeti feltárásokkal, illetve a felüljáróknál próbacölöpözéssel folytatódik, majd nyáron megkezdődnek a hídépítések is.
A 8-as főutat 42 kilométer hosszan korszerűsítik. 2016 második félévére, kétszer kétsávos gyorsforgalmi úttá fejlesztik a Székesfehérvár-Herend közötti szakaszt, amelyen óránként 110 kilométeres sebességgel lehet majd közlekedni. Legkorábban a hajmáskéri csomópont készül el, azt 2014 őszén már használhatják a közlekedők.
A NIF korábban azt közölte, hogy a székesfehérvári elkerülő európai uniós források felhasználásával, nettó 14,6 milliárd forintból épül. A közbeszerzési eljáráson a kivitelezési munkákat a Swietelsky Magyarország Kft. és az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. nyerte el.
Legolvasottabb
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Nagy dobással érkezett az OTP, sokan örülhetnek
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot