A tenderkiírás szerint a V0-s teherforgalmi vasútvonal előkészítéséről szóló fejlesztés célja, hogy Magyarország és a Kárpát-medence északnyugat-délkeleti vasúti szűk keresztmetszetét jelentő budapesti Déli vasúti összekötő híd tehermentesítésére egy fővárost elkerülő új, a Dunát keresztező országos közforgalmú, egybefüggő és villamosított vasúti kapcsolat létesüljön, amelyen a szerelvények óránként 120-160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek.
A V0-s létrehozása már a 2010-es évek elején felmerült. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) koordinációjában működő V0 Konzorcium 2012-ben elkészítette a vasúti körgyűrű megvalósíthatósági tanulmányát, amelyben hat lehetséges nyomvonalat vizsgálták meg. A finanszírozás hiánya miatt azonban a tervekből akkor nem lett semmi.
A vasúti körgyűrű megvalósításáról azután született kormánydöntés és jelent meg az előkészítést célzó pályázat, hogy az Európai Bizottság tavaly decemberben közzétett Fenntartható és intelligens mobilitási stratégiájában a vasúti teherszállítás teljesítményének megduplázását irányozta elő 2050-re, és a fejlesztések mellé az uniós program forrást is társít.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Új szemszögből mérték, hogy mennyi alkoholista lehet hazánkban

Erőszakba torkollhat a választás, már készülnek a radikálisok

Zúgolódik a szakma: teljesen használhatatlanok az új munkaegészségügyi szabályok

Besokalltak a svájciak, elég a klímavédelemből

Döbbenetes felfedezés, nemcsak nyersanyagokat rejt az Antarktisz jege

Bruttó 600 ezres kezdő fizetést kaphatnak a kereskedelem és marketing szakosok – Videó

Már nem óvatoskodnak a vásárlók, a boltban és a szolgáltatásokra is költenek

Nem büntetni, hanem becsülni kellene, ha a dolgozó hibázik
Németország forrong: kétszázezren tüntetnek Münchenben, elharapóztak az utcai támadások
