Tavaly július 1-jén indította el a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. menetrend szerinti személyszállító hajójáratait a D11-es, a D12-es és a D13-as vonalakon. Az eltelt egy év alatt naponta átlagosan 1700-an választották a vízi közlekedést és összesen 440 ezren utaztak hajójáratokon, melyek átlagos kihasználtsága éves szinten 53 százalékos − tudtuk meg a BKK-tól. A hajójáratok beindításával nem álltak meg a fejlesztések, új kikötők létesítésének lehetőségét vizsgálják és a flotta lecserélése is szerepel terveik között.

A nyár a BKK-nál a villamospályák felújításáról is szól, ugyanis májustól szeptemberig számos elhasznált villamospálya újul meg a fővárosban. A nyári munkálatok a 4-es és a 6-os, az 50-es, az 52-es, a 18-as, az 59-es, a 61-es és a 62-es villamosok sínpályáit érintik. Felújítási munkálatok várhatóak a H7-es hév vonalán is. A legtöbbeket érintő munkák a 4-es és a 6-os villamosok vonalán zajlanak, ahol július 1-jétől 26-ig az Oktogon és a Blaha Lujza tér, a következő ütemben a Corvin negyed és a dél-budai végállomások közötti részen végez a Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. szakaszos pályafelújítást.

A két ütemben zajló fejlesztést közel félmilliárd forintból valósítja meg a BKV Zrt. a BKK által finanszírozott beruházási terve keretében. A villamosok helyett jelenleg munkanapokon csúcsidőszakban összesen 36 csuklós autóbusz közlekedik. A felújítás második ütemének idejére várhatóan 32-33 autóbuszra lesz szükség a villamosok pótlására. Ekkor már csak Combinók járnak majd a Nagykörúton, a villamosok pótlására beosztott alacsony padlós autóbuszok aránya pedig változatlan marad. A nyári időszakban tanszüneti menetrendek vannak érvényben, az iskolaszünet és a szabadságolások miatt valamennyi vonalon kevesebb jármű közlekedik. Az így felszabaduló járművek egy részét osztják be a nagykörúti villamospótló vonalra.