Akár saját forrásokat is mozgósítanának annak érdekében, hogy egy sikeres ösztönző kampány indulhasson el - mondta a napilap kérdésére Csorbai Attila, a tanács igazgatója. Szerinte a Magyar Baromfi Védjegyhez kapcsolódó ágazati forrásokból akár tízmilliós nagyságrendben tudnának hozzájárulni ehhez a célhoz, és ezt állami támogatással kiegészítve komoly eredményt lehetne elérni.
A szervezet elnöksége a közelmúltban úgy határozott, hogy ez ügyben az Agrárminisztériumhoz és az Agrármarketing Centrumhoz fordul. Az elnöksége szerint a kampányt az év elején, lehetőség szerint minél hamarabb be kellene indítani - szemlézte az MTI.
Kapcsolódó
A napilap ismerteti, hogy Magyarország baromfihúsimportja három százalékkal 58 ezer tonnára csökkent 2018. január és október között 2017 hasonló időszakához viszonyítva. Ezen belül a csirkehús behozatala három százalékkal 37 ezer tonnára mérséklődött, míg a pulykahúsé négy százalékkal csaknem ötezer tonnára emelkedett.
Ugyanakkor a baromfihúsexport húsz százalékkal 184 ezer tonnára emelkedett 2018. január-októberben az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ezen belül a csirkehús kivitele három százalékkal 83 ezer tonnára csökkent, míg a pulykahúsé három százalékkal harmincezer tonnára nőtt.
Legolvasottabb
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Német autóipari sokk: három óriás profitja eltűnt, Magyarország is veszélyben
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Ruszin-Szendi Romulusz nem katona többé
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje