Az MTV közéleti-politikai műsorait 63 százalékos arányban nézték a megkérdezettek legalább heti egy alkalommal, míg az RTL Klub tájékoztató műsoraiba 61, a TV2 programjaiba 57 százaléka nézett bele - számolt be a március 16. és 26. között, ezer felnőtt korú ember megkérdezésével készült reprezentatív felmérés eredményeiről Kitta Gergely, a Századvég Médiaműhely igazgatója.
A legkisebb érdeklődés az Echo TV közéleti műsorait övezte, ez mindössze 22 százalékos volt.
A közszolgálati televízió tájékoztató műsorai iránt leginkább az 50 év feletti, legfeljebb nyolc általánost végzett vagy diplomával rendelkező, magát jobboldalinak valló Fidesz-KDNP szavazók vagy a pártválasztásukat eltitkolók érdeklődnek, míg az elutasítók között 40 év alattiak, baloldali, budapesti LMP- vagy Jobbik-szavazó férfiakat találunk.
A két országos kereskedelmi csatorna közéleti műsorait azonban jellemzően az alacsonyabb iskolai végzettségű, ellenzéki szavazók nézték, míg a diplomás férfiak utasították el ezeket a leggyakrabban.ú
A megkérdezettek 57 százaléka részrehajlónak tartotta a televíziókat, az egyes csatornáktól azonban nem ugyanolyan mértékben várták el a kiegyensúlyozottságot. Míg az m1-el és m2-vel szemben a megkérdezettek 78 százaléka tartotta ezt fontosnak, az ATV esetében már csak 51, míg az Echo TV esetében 44 százalékuk.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk