A Volán-társaságok régiós cégbe való összevonása kapcsán a következő lépésként vártuk volna, hogy a piacnyitás előtt százasával érkeznek új járművek a társaságokhoz. Ígéret van arra, hogy 1000-1200 jármű fog érkezni, de már a 24 óra utáninak látjuk a folyamatot. Már itt kellene lennie ennek az ezer járműnek - hangsúlyozta Baranyai Zoltán.
A másik probléma szintén nem új keletű: több éve jelen van a szakmában, hogy bizonyos régiókban - adott esetben egy társaságon belül is egy bizonyos területen - autóbuszvezető-hiány van. Nem találni utánpótlást, sok esetben a társaságok olyan munkavállalókkal tudják csak visszatölteni a létszámot, akik már valamilyen fegyelmi okból elkerültek a cégektől, mert egyébként menetrend-szerinti járatok közlekedése kerülne veszélybe - közölte a szakszervezet elnöke.
Nem csak mi, de a munkáltató is úgy látja, hogy a képzés finanszírozását központilag meg kellene oldani - hangsúlyozta. Ma egy D-kategóriás jogosítvány megszerzése és az autóbusz-vezetővé válás költsége 750 ezer forint körüli összeg. Egy pályakezdő vagy egy több éve munka nélkül lévő fiatalnak, aki eléri ezt a kort, nincs ennyi pénze. Főleg úgy nincs, hogy annyira nem lehet jól keresni ebben a szakmában, hogy a 750 ezer forintot a keresetével rövid úton vissza tudná pótolni. Nem vonzó a szakma, körülbelül 500 fő hiányzik a szakmából jelenleg - részletezte Baranyai.
Legolvasottabb
Egy ember győzheti le választáson Zelenszkijt, ő az
Tényleg munkaszüneti nap lehet december 24-e?
Ez vár a nyugdíjasokra jövőre
Lázár János: Elfogadhatatlan, hogy egy főúttal átszelt kisvárosban lakó kárán akarjon spórolni egy kamionos
Havi hét százalékos tőkegaranciát ígért, 42 millió forintos bírság lett belőle
Meglepő számok jöttek ki: a kártyaadatok árulták el, hogy mennyi borravalót adunk
Egyik csalódás a másik után: a Nemzetgazdasági Minisztérium elárulta, miért nem jöttek a számok
Jóváhagyták, jöhet a fogyókúrás pirula
Otthon Start-láz: sokan a fizetésük több mint harmadát adják oda a banknak