Az ügyfelek 2017 óta az illetékes hatósághoz fordulhatnak abban az esetben, ha a szolgáltató megtagadja vagy indokolatlan műszaki feltételekhez köti a hálózatokra való csatlakozást. A szabályozás legfontosabb eleme, hogy ha a szolgáltató nem fogadja el a csatlakozási terveket, az ügyfél hatósággal mondathatja ki azok megfelelőségét. Akkor is hatósági beavatkozás kérhető, ha a szolgáltató megtagadja az elkészült csatlakozás üzembe helyezését. A mostani törvénymódosítási javaslat szerint ez a folyamat még könnyebb lehet.
A bürokráciacsökkentő intézkedés értelmében, ha a szolgáltató a csatlakozási terveket formálisan nem fogadja el, akkor azok hallgatással is elfogadottá válnak (vagyis nem a fogyasztónak, hanem a szolgáltatónak kell a tervek megfelelőségével kapcsolatos igényével a hatósághoz fordulnia). Ha pedig az ügyfél a csatlakozási tervek elfogadásától számított négy hónapon belül kivitelezi a csatlakozást és azt bejelenti, azonban a szolgáltató az üzembe helyezést visszautasítja, akkor az ezzel kapcsolatos kötelezésen felül a hatóságtól kérhető az is, hogy a szolgáltató térítse meg az ügyfél csatlakozással kapcsolatos, igazolt költségeit - közölte az ITM.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Csalókat csalt csapdába a nyugdíjas férfi
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot