A jogász-közgazdászként dolgozó dr. Turi Glóriánál súlyos betegséget diagnosztizáltak. Ő akkor úgy látta, hogy sürgősen életmódot kell váltania, amiben kiemelt szerepet játszott az étkezés.

„Nagyon meg akartam gyógyulni, ezért sokfelé kutattam. Szerencsére hamar rátaláltam az amerikai „raw and living food” irányzatra, ami nevének megfelelően a nyers, illetve az „élő” (enzimekben és rostokban gazdag) ételeken alapul.”

Az otthon, saját célra készített ételek idővel kinőtték a konyhát és önálló életet kezdtek élni. Ebből nőtt ki az idei Hungaricool egyik győztese, a NaTuri márka. Mindehhez persze számos szaktanfolyam, továbbképzés elvégzése, rengeteg kísérletezés és persze teljes, tünetmentes gyógyulás kellett.

Út a Hungaricoolig

Természetesen Glória és férje Turi László sem a mai, 300 négyzetméteres üzemben kezdték a vállalkozást. Az otthoni kísérletezés után az őstermelés következett, majd az itt szerzett tapasztalatok alapján indult el a cég.

„Barátok, ismerősök tanácsára jelentkeztünk a 2022-es Hungaricool termékversenyre, de akkor nem jutottunk el a dobogóig. Nem vesztettük el a lendületet, tanultunk, dolgoztunk tovább. Az idei verseny visszaigazolta, hogy érdemes volt folytatni és újra indulni!”

A NaTuri „rágcsák” (crackers), a gyümölcsös és zöldséges kekszek, chipsek amellett, hogy etetik magukat, egészségesek is. „Mi olyan eljárásokkal dolgozunk, amelyek biztosítják, hogy mindenben megmaradnak a legértékesebb összetevők. A termékeket kezdetnek tekintjük egy egészségesebb, teljesebb élet felé”.

Folyamatos tanulás

A NaTuri termékei egy folyamatos tanulás eredményei. Ennek fontos része a Hungaricool verseny is. „Mi több győzteshez képest kedvezőbb helyzetben vagyunk, hiszen évek óta foglalkozunk gyártással és több helyre is beszállítunk. Ennek ellenére a verseny során – különösen a zsűrizés óra eltelt időszakban – sok új tudást szedtünk magunkra. Nagyon büszkék vagyunk, hogy sikerrel átmentünk a SPAR híresen szigorú minőségbiztosítási rendszerén. A „szakmában” az a mondás járja, hogy aki ezen átmegy, az már mindenhol megállja a helyét.”

Gyorsítósávon

Hungaricool-győzelem nagy ugrás lehet a NaTuri számára. A megjelenés az INTERSPAR áruházakban, a reklámok, a szakmai támogatás egyértelműen a nagyobb piacok felé vezetik a vállalkozást. „Mi hosszú távban gondolkodunk. A 6 versenygyőztes termékünk mellett további 17 termék - köztük „élő” édességek, fermentált zöldségek várják, hogy a szélesebb vásárlóközönség elé kerüljenek.”

A NaTuri csapat is arra biztat minden hazai kisvállalkozást, hogy mérettesse meg magát a Hungaricool termékversenyen. Glória szerint a biztos, megalapozott cégeknek érdemes jelentkezniük, melyek már kellően érettnek érzik magukat. Ez a verseny nagy kaland és fontos erőpróba. A NaTuri esete is mutatja, hogy az sem tragédia, ha elsőre nem sikerül a legjobbak közé jutni.

A Hungaricool győztes Naturi termékek 2023. április 13-tól kaphatóak országosan az INTERSPAR áruházakban.

A cikk megjelenését a SPAR Magyarország támogatta.