November 6-án, hétfőn zárják le a 3-as metróvonal északi - az Újpest-városközpont és a Lehel tér közötti - szakaszát, az érintett hat állomás felújítása várhatóan egy évig tart. Addig pótlóbuszokkal lehet majd közlekedni a vonalon.
Azonban az MSZP szerint az autóbuszok nem tudják tehermentesíteni a járatot: csak az utasok kétharmada fér fel a buszokra. Akkor lenne erre megoldás, ha lenne elég busz és buszvezető, akkor nagyobb buszmegállók kialakításával mindenkit el lehetne vinni.
Kapcsolódó
Szerinte a jelenlegi helyzet nyílt beismerése annak, hogy Tarlós István főpolgármester és munkatársai alkalmatlanok arra, hogy megtervezzék a felújítást és megszervezzék a pótlást - jelentette ki Horváth Csaba, az MSZP fővárosi képviselője, aki azt is kifogásolja, hogy a felújítás véleménye szerint csak egy nagyobb fajta takarítás és rozsdamentesítés, hiszen nem cserélik le a nyolcvanas években beszerzett biztosítóberendezéseket, nem épülnek új kijáratok, és a megállók majdnem felét nem is akadálymentesítik.
Ezért csökkentenék harmadára a bérleteket: a szolgáltatás elérhetősége, a tömegközlekedés felvevőképessége is épp ekkora mértékben esik vissza. Horváth a csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta, Nyugat-Európában arra törekednek, hogy a felújítások a lehető legkisebb fennakadást okozzák, ezért ott például egyszerre csak egy-két megállót szoktak lezárni. Kitért arra is, hogy Tarlós István állításával szemben a 2-es metró felújítása nem öt, hanem három évig tartott, és valóban csak nyáron zárták le a vonalat, hogy a lehető legkevesebb kellemetlenséget okozza az utasoknak.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Amerika és Ukrajna bekeményített: felszólították Putyint, hogy végre lépjen a béke ügyében
Éjszakai riadó a NATO-határon: orosz gépek emelkedtek a levegőbe, ez okozta a pánikot
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem