Egyre dagad a botrány a kínai Hainan Airlines légitársaság körül, amely egyik érdekessége, hogy első európai desztinációi közül elsőként nem máshova, mint Budapestre szállította az utasokat.

Kína egyik legnagyobb nemzetközi légitársasága ugyanis június elején új szabályozást vezetett be, amelynek értelmében a „földre kényszerítette” azokat a légiutas-kísérőit, akik átléptek egy bizonyos testsúlyhatárt – írja a CNN.

Az, hogy csak egy adott súly alatt alkalmazzák a légiutas-kísérőket, a cég legújabb, a munkatársak megjelenésére vonatkozó szabálykönyv részeként jelent meg. Ebből kiderült, hogy a sztenderd súlyt a magasság alapján számították ki.

Egy 158 centiméteres termetű légiutas-kísérő nő súlya a Hainan Airlines elvárásai alapján például nem haladhatja meg a 48 kilogrammot.

Azokat a kollégáikat, akiknek a súlya az előírtakat öt százalékkal meghaladja, havonta ellenőrzés alá vonják, akik pedig tíz százalékos arányban lépik át a súlykorlátozást, az ő munkaviszonyukat ideiglenesen felfüggesztik. Továbbá a légitársaság egy úgynevezett súlycsökkentő programba vonja be őket.

A Hainan Airlines a CNN-nek megerősítette, hogy valóban alkalmaznak súlykorlátozást a légiutas-kísérőknél, amit nemtől függetlenül elvárnak a munkatársaiktól. Ugyanakkor a légitársaság azt is hozzátette: a média eddig túlságosan egyoldalúan és a kontextusából kiragadva tálalta az intézkedést.

Ők ezzel valójában munkatársaik egészségét védik, és a szabvány megállapításakor az egészséges BMI-t, azaz a testtömegindexet vették alapul. Vagyis ők a súlykorláttal pusztán az egészséges életmódot szeretnék népszerűsíteni.

A közösségi oldalakon a hír hatására meglehetősen nagy felháborodás-hullám indul el. Többek felhívták a figyelmet, hogy légiutas-kísérőnek lenni fizikailag megterhelő munka, amely komoly erőt és állóképességet kíván, így sokkal több értelme lenne ezt elvárni a munkatársaktól, mint azt, hogy megfeleljenek egy minimális súlykorlátnak. 

Irigyli a pilóták fizetését? Elmúlhat a sárgulás, ha megismeri a mindennapjaikat

Az alvási időszak teljes felborulása, tízezer méter magasan közlekedő gépek, felszállás, landolás, légnyomásváltozás, az utasokért való felelősség stressze. Felsorolni is lehetetlen, milyen kihívásokkal kell megküzdeni a polgári légi közlekedés pilótáinak és utaskísérőinek. Bővebben --->