A jelenlegi kétszer egysávos autóút határ felé vezető oldalán alakítják ki a plusz két sávot, emellett felújítják a már meglévő sávokat is. A kétszer kétsávos úton a megengedett maximális sebesség 130 kilométer/óra lesz - mondta Pántya József, a beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. útfejlesztési igazgatója.
A határ akadálymentesítésével gyorsul majd a határátlépés Magyarország és Szlovákia között, emellett teljes értékűvé válik az az európai uniós közúthálózati folyosó, amelynek része az M15-ös út és ennek kivételével minden szakasza kétszer két sávos autópálya.
A kivitelezés során hét új felüljárót építenek, 19 műtárgyat újítanak fel és két külön szintű csomópontot építenek át, Rajkánál és Hegyeshalomnál. Jelenleg a kiviteli tervek véglegesítése történik, de a töltési munkálatok már tavaly ősszel megkezdődtek. (Nagyon nem akar bezáródni az M0)
A bővítés része annak az útfejlesztési programnak, amelynek keretében Győr-Moson-Sopron megyében mintegy 200 kilométer útfejlesztés valósul meg több mint 610 milliárd forintból.
A Magyar Közlönyben tavaly augusztus 14-én jelent meg, hogy a kormány döntött az autóút autópályává való bővítéséről.
A kép forrása: MTI Fotó: Krizsán Csaba
Legolvasottabb
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Váratlan hír: drámai drágulás nélkül vezethető ki az árrésstop
Hiába kapaszkodik a Fidesz, a Tisza előnye nem csökken – itt a friss Republikon-mérés
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Sára Botond már megtette az első lépéseket a Fővárossal szemben
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője
Bajba került fuvarosok egyenesen Orbán Viktorhoz fordultak