Tarlós István főpolgármester javaslatára a közgyűlés egyhangúlag elfogadott határozata szerint az előterjesztést megtárgyalták, de a további egyeztetések és a beérkezett vélemények, álláspontok tanulmányozása miatt csak áprilisban dönthet majd a javaslat elfogadásáról a közgyűlés. Addig egy újabb, széles körű egyeztetést is tartanak a kérdésben.
A vitában Molnár Gyula (MSZP) megismételte a közgyűlés előtti sajtótájékoztatón általa elmondottakat: azt hangsúlyozta, hogy a megfogalmazott célokat az előterjesztéssel nem lehet elérni. Horváth Csaba (MSZP) ehhez annyit tett hozzá: figyelmen kívül hagyják a piac és a verseny szabályait.
Szabó György (Jobbik) arra a módosító javaslatára hívta fel a figyelmét, amely szerint a hibrid meghajtású járműveket teljesítmény-korlátozás nélkül használhatnák.
György István főpolgármester-helyettes azt hangsúlyozta, hogy olyan rendeletet nem tudnak majd alkotni, amelyik minden szereplőnek megfelel. Hozzátette: olyan szabályozást szeretnének, amely Budapest és az utasok érdekeit szolgálja.
Horváth Csaba, az RT5 Taxi Holding Kft. ügyvezetője azt mondta, kevesebb mint tíz hónapot kaptak nagyon nagy költséggel járó beruházások végrehajtására, de arról nincs hatástanulmány, hogy ez megtérül-e. Azt kérte a képviselőktől, hogy a rendeletalkotáskor vegyék figyelembe a piaci és a gazdasági helyzetet.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke a közgyűlésben azt mondta, a taxisok 45 százaléka a liberalizált piacon, az árversenyben már tönkre ment, ezt a problémát megoldhatná a rögzített hatósági ár. A rendelet a szolgáltatás színvonalát biztosítandó garanciákat is tartalmaz és a javaslat elfogadását kérte.
A beterjesztett javaslat bevezeti a fix tarifát, amely 450 forintos alapdíjat, 280 forintos kilométerdíjat és 70 forintos percdíjat állapít meg. Ez a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, érdekképviseletek és fuvarszervező társaságok közös konszenzusos javaslata.
A rendelettervezet szerint csak olyan autóval lehet taxizni, amely a gyártási év alapján tíz évnél fiatalabb. Egyebek mellett meghatározzák az autó teljesítményét, a külsejét, a kötelezően megjelenítendő információkat a karosszérián, az ablakokon. A járművekben a dohányzást tiltja a rendelettervezet, és kötelezően előírja a bankkártyás fizetés biztosítását, reklámot pedig csak a hátsó lökhárítón lehet elhelyezni.
PWC - Kkv-turbo
Ha szeretné megtudni, hogyan néz ki vállalkozása a befektetők, külső finanszírozók, lehetséges üzleti partnerek szemével, a PwC online szolgáltatáscsomagja segít Önnek. Készüljön fel a finanszírozókkal való tárgyalásra a KKV Turbóval!
Legolvasottabb
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Lezárta a kapuit Berlin, kemény döntést hoztak a német hatóságok
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Suttyomban halmozódik fel az olaj, Oroszország lehet a nagy vesztese
Búcsúzik Zsiday Viktor: hátrébb lép, a Citadella alap beolvad a HOLD Columbusba
Duzzoghat Trump: már súlyos bűnözők között listázzák az öntudatos sógorokat