Általánosságban elmondható, hogy a hazai kiskereskedelmi boltok polcain az élelmiszerek több mint kétharmada évek óta hazai áru - közölte a NAK az MTI-vel.
A magyar termékek arányának növeléséről a kamara eddig a Spar, a Penny, az Auchan, a Lidl, a Tesco és legutóbb az Aldi képviselőivel egyeztetett, a közeljövőben a CBA, a Coop és a Real üzlethálózat illetékeseivel folytatnak megbeszélést - idézi a közlést az Infostart.
A kamara azt szeretné elérni, hogy a magyarországi üzletek polcain elsősorban azok a friss, vagy feldolgozott élelmiszerek legyenek megtalálhatóak, amelyekből a magyar élelmiszer-gazdaság szereplői megfelelő mennyiséget és minőséget állítanak elő.
Tapasztalatok szerint a magyar fogyasztók keresik a magyar termékeket a boltokban, a magyar termelők pedig képesek magas színvonalon, folyamatosan jó minőségben zöldséget és gyümölcsöt termelni, igényes, friss áruval ellátni a piacot, megfelelve a magas követelményeknek - közölte az agrárkamara.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Botrány, román hallgatók tömegei rövidítették meg a diákhitel központot

Leválasztanak minket? Trump és Putyin kézfogása átrajzolhatja a geopolitikai határokat

Óriási támogatást kapnak a nyugdíjasok, ebből szépíthetik a házukat

Kidobhatjuk elavult számítógépünket: íme a Microsoft rossz híre

Az osztrákok is készülhetnek a katonai szolgálatra, a németek jövőre már soroznak

Rohamtempóban szállítják le az autókat, hogy elkerüljék a vámokat

Már senki sem úszhatja meg a minősítést a Balatonon, és ez mindenkinek jó

Muszáj volt beavatkozni – ezért sújtja a kereskedelmi láncokat Orbán Viktor

Eljött a paradicsom a lakáspiacon: a garzonok mellett már a házakat is viszik
