A Magyar Közlönyben megjelent határozatban szereplő első projekt a Budapest-Varsó/Bécs nagysebességű vasút magyar szakaszának a környezetvédelmi előkészítését tartalmazza, és összhangban van az osztrák repülőtéri vasúti fejlesztéssel. A teljes költsége bruttó 2 milliárd 921 millió forint.
A másik projekt a Budapest-Kelenföld és Budapest-Nyugati vasútállomások összeköttetése új, részben alagúti törzsvonali szakasszal. A vonalszakasz része a Budapest-Kelenföld állomás szükséges átalakítása és kibővítése, továbbá a Kelenföld állomás és a Villányi út térsége közötti felszíni vonalszakasz korszerűsítése.
A tervek szerint a Villányi út térsége és a Nyugati pályaudvar között új, mélyvezetésű alagúti szakasz épül, amelyen lesz egy mélyállomás Budapest belvárosában.
A Nyugati pályaudvaron az átmenő vonatok számára alagúti állomás épül, a felszíni fejállomás átalakításával és korszerűsítésével összehangoltan. A projektben érintett szakasz a Budapest-Varsó és a Budapest-Kolozsvár nagysebességű vasútvonalak budapesti átkelési szakaszát képezi. Ennek a környezetvédelmi engedélyezése bruttó 1 milliárd 270 millió forintba kerül.
Egy másik határozatban ugyan csak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből pályázik a kormány a bruttó 1 milliárd 143 millió forintos összköltségű csepeli gerincút teljes előkészítésére. A bruttó összegből 378 millió forint a saját erő.
Legolvasottabb
Őrületes botrány a Covid-vakcinák körül: iszonyú, végzetes mellékhatásra bukkantak
Bezárta a kört Brüsszel, Orbán Viktor kívül maradt
Érdemes újratervezni a megtakarításokat: 28 százalék adókedvezmény vágható zsebre
Demográfiai sokk: drámai fordulat jön Németországban
Gigászi megállapodás született: áradni fog a földgáz Magyarországra
Vége a prémium adta kényelemnek: durván bekeményít a YouTube a családoknak
Betegséglavina zúdult az országra: tömegek dőlnek ki
Ezen a választások sem segítenek?! A minisztérium kiterítette a lapjait
Bokros Lajos megszólalt: beállt a Tisza-csomag mögé, megpiszkálná a nyugdíjkorhatárt és az adókat is