A portugál cégek mindinkább felfedezik Lengyelországot, ahol nagyobb üzleti lehetőségeket látnak, mint a 10 milliós népességű anyaország piacán. A lengyelországi leányvállalatok így várhatóan hamarosan túlnövik az alapító cégeket. A portugál befektetők számára a jövőre EU-tagállammá váló Lengyelország máris komoly alternatívája a két hagyományos külföldi piacnak, Spanyolországnak és Brazíliának. Az ibériai szomszédnál csak drágán lehet terjeszkedni, az egykori gyarmaton pedig sokan megégették magukat a reál kiszámíthatatlan ingadozása miatt. A varsói kormány idén a tavalyival megegyező, mintegy 6,1 milliárd dolláros közvetlen külföldi tőkebeáramlással számol, amiből a legtöbb Franciaországból, az USA-ból és Németországból érkezik. Portugália egyelőre csak a 18., de már megelőzi Spanyolországot. A lengyel bruttó hazai termék (GDP) bővülésének üteme a kormány előrejelzése szerint a tavalyi 1,3-ről idén 3 százalékra gyorsul, ami jóval meghaladja a recesszióközeli helyzetben lévő portugál gazdaság növekedését.
Lengyelország lesz az új Eldorádó – véli Pedro Silva, a legnagyobb lengyel szupermarketlánc, a Biedronka vezérigazgatója. A cég, amely a második legnagyobb portugál kiskereskedelmi lánc, a Jeronimo Martins leányvállalata, az idén felével megugró árbevételt vár, ilyen ütemről otthon csak álmodni lehet. A portugál vállalatok eddig összesen 560 millió eurót fektettek be a 40 millió lakosú Lengyelországban. A Biedronka mellett a Mota-Engil építési csoport a fővállalkozója egy autópályahidakat építő konzorciumnak, a Banco Commerciale Portugues (BCP) pedig a közepes méretű Millennium Bank tulajdonosa, és részesedéssel rendelkezik a PZU vezető biztosítóban is.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.