A legfrissebb eredmények azt mutatják, bejött a Netflix terve, amit a jelszómegosztás visszaszorítása érdekében indítottak, a vállalat május derekán 103 országban értesítette a felhasználóit arról, hogy szigorítja a jelszómegosztás lehetőségét – írja az Index.

Az új szabályozás Magyarországot is érintette.

Március végén a szolgáltató előfizetőinek száma világszerte meghaladta a 232 milliót, de rendszeres volt, hogy a nem egy háztartásban élők egymás között átadták a belépési adatokat, így csökkentették az erre fordított kiadásaikat.

A Netflix tavaly bejelentette, hogy lassan elkezdi korlátozni a fiókmegosztást, ám a feltételek megváltoztatása után az Antenna elemző cég adatai szerint nemhogy csökkent az előfizetők száma, hanem nagyobb ugrást tapasztalt, mint a Covid előtti időszakban.

A számok:

  • május 26-án és május 27-én is 100 ezer új fiókkal bővült, nem sokkal a megszorítás életbelépését követően,
  • a következő napokban a Netflix több mint 100 százalékos növekedést tapasztalt a regisztrációkban a korábbi 60 napos átlaghoz képest.

Azért a lemondások is megnőttek ebben az időszakban, de nem olyan mértékben, mint a feliratkozások.

 

 

 

Streamingre költözik a BL

Most már biztos, elő kell fizetni az RTL+-ra, ha az összes Bajnokok Ligája meccset meg szeretné nézni élőben. A vállalat azért a neten közvetíti a bajnokság jó részét, mert a lineáris tévéből befolyó reklámbevételekből nem lenne nyereséges az üzlet. Bővebben >>>

A hírre a Netflix részvényei 2 százalékkal emelkedtek pénteken, az elmúlt hónapban pedig több mint 27 százalékkal nőttek a részvények.

A Netflix évekig nem törődött a jelszómegosztás lehetőségével, amely már hatalmas károkat okozott a vállalatnak, hogy végül korlátozta az új tartalmakba való beruházási képességeket is.

A hivatalos tőzsdei adatok alapján a Netflix az első negyedévben 1,75 millióval tudta növelni a globális streaming-előfizetők számát, ami közel 5 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, de elmarad a Wall Street-i elemzők több mint 3 milliós várakozásától.

A cég úgy kommentálta a híreket,

a feltételek módosítását követően először valóban törlési reakciót tapasztaltak, de már elkezdett jelentősen növekedni a bevételük.

A hirdetők már alig várják, hogy az Amazon is olyan előfizetést dobjon piacra, amely jutányosabb árért cserébe reklámokat tartalmaz, követve a Netflix és az HBO példáját. A Prime Video a havi 15 dolláros Prime-tagság részeként, illetve különálló előfizetésként is elérhető havi 8,99 dollárért – ami Magyarországon csak 899 forint.

Ehhez a kínálathoz érkezhet egy olcsóbb, reklámokkal tűzdelt csomag.

 

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!