Az EU fokozottabb zöldenergia támogatása miatt a belső piacot a kínai import panelek özönlötték el. Emiatt pedig szenved az európai napenergia-ipar, mert bár a kínai elektromos autókkal szemben indult dömpingellenes vizsgálat, a panelekkel szemben ez még várat magára.

Az Európai Napelemgyártó Tanács (ESMC) már korábban is panaszkodott a problémára, mivel az áradó és felhalmozódott kínai import jelentős veszteségeket okoz az európai gyártóknak – derül ki egy, a Financial Times birtokába jutott iparági levélből.

Az ESMC azt javasolja, hogy jöjjön létre egy állami alap, hogy felvásárolhassák a felesleges készleteket és enyhítsék az állami támogatási szabályokat.

Amennyiben ez mégsem valósítható meg, úgy az ESMC sürgősségi vámok bevezetését javasolja a kínai importra, attól függetlenül, hogy ez vélhetően nem tetszene Pekingnek.

A Financial Times cikkéből az is kiderül, hogy az Európai Bizottság elismerte a problémát, hozzátéve, elkötelezett a gyártók támogatása mellett. A helyzet azonban sürgős, emiatt a SolarPower Europe vészbeszerzési felhívást küldött, hogy a tagállamok az uniós gyártók raktárkészleteiből vásároljanak.

Ezért jártak jól azok, akik kivártak a napelem telepítésével

Magyarország villamosenergia ellátása ma 50 százalékban napelemekből származik. Az energiakitettség szempontjából legalább olyan lényeges a megújuló energiaforrások használata, mint az atomenergia. Erről is beszélt a Magyar Napelem Napkollektor Szövetség elnöke az Economx podcastjában.