A nyári szezon közepén, amikor a legjobban pörög a turizmus, a bevételekre nagy szükség lenne. Az Index egyik olvasója 2022. július 1-jével nyitotta meg az 5 különálló apartmanból álló magánszálláshelyét, azonban hiába készítettek saját honlapot, hiába volt social media kampány alternatív foglalási csatornák megnyitásával is, a vendégek túlnyomó része, hozzávetőlegesen 90 százaléka a Booking.com-on keresztül foglal náluk.

Partnerként több lehetőségük van fizettetni a vendéget:

  • a vendég közvetlenül a szállásadónak fizet, ehhez azonban POS-terminálnak kell lennie, átutalásos vagy akár online bankkártyás fizettetés esetén pedig foglalásonként nyomon kell követni, hogy teljesültek-e a tranzakciók, ráadásul az érkezéskori fizetésnél nincs garancia lemondás esetén a lemondás díjának behajtására,
  • beágyazott virtuális bankkártyás fizetés esetén, ezt főleg a nagyobb szállodaláncok alkalmazzák, a rendszer fenntartása elég költséges.
  • a foglalási oldal szedi be a vendégtől a pénzt, ami magánszálláshelyek számára is a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb. Ennek az előnye, hogy nem szükséges a POS-terminál, csak az érkezhet vendégként, aki már kifizette a szállást, a lemondási és teljesítési határidőket a Booking.com automatikusan figyeli, nem kell külön a Booking.com számára a jutalékot utalni.

A Booking.com felületét használók számára minden 100 euró után 83,7 euró (a felületen kötelező az euró használata, így az árfolyam-ingadozásnak is ki vannak téve) marad a jutalék, kezelési költség levonását követően.

Rekordbevétel a Bookingnál, miközben gond van a kifizetésekkel

A Booking online szállásportál közölte, hogy a bevétel 27 százalékkal 5,46 milliárd dollárra nőtt, meghaladva az elemzők 5,17 milliárd dolláros átlagos előrejelzését. Bővebben >>>

Az utolsó, időben megérkezett elszámolás 2023. június 28-án történt meg a 2023. június 22–27. között távozó vendégek foglalásai után, ennek összege 2023. június 29-én érkezett meg az olvasó számlájára. Ezt követően sem elszámolás, sem pénz, a kiírt következő kifizetés dátuma minden csütörtökön átugrott a következő heti dátumra, ő pedig türelmesen várta a jelzett karbantartás végét – mondta a lapnak.

Sőt, a booking.com szerint a 2023. június 28. és 2023. július 26. között távozó vendégek elszámolásában még a szállásadó tartozott pénzzel a közvetítőnek.

Azóta több panasszal is élt, több alkalommal beszélt az ügyfélszolgálattal, amely semmilyen érdemleges információval nem rendelkezett. A múlt héten a telefonos ügyfélszolgálatuk több alkalommal kikapcsolt jelzést adott, egyáltalán nem volt tárcsázható.

A GVH is belépett az ügybe

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) arra is felhívta az érintett szállásfoglalók és szállásadók figyelmét, hogy a magánjogi típusú (szerződésértelmezési, elszámolási stb.) jogviták kezelésére elsősorban a szolgáltatóval egyeztetve (panaszt benyújtva), békéltetőtestület útján, illetve bírósági úton van lehetőségük. A hivatal ugyanakkor azt is közölte, hogy az ügyben panaszeljárás van folyamatban, vizsgálja az ügy részleteit, és indokolt esetben fellép a magyar szállásfoglalók és szállásadók érdekében.

A nemzeti versenyhatóság 2023-ban eddig összesen 26 darab panaszt kapott a booking.com vonatkozásában, ebből 13 panasz érkezett szállásadóktól szállásdíjak ki nem fizetésével kapcsolatban

– közölte a GVH.

Hízik a Booking.com tartozási botrány: csődbe viszi a magyar szállásadókat

Ez mára ellehetetlenítette a megélhetésünket és a további vendégek fogadását – fakadt ki a Napi.hu-nak az egyik nemfizetési ügyben érintett hazai szállásadó. Bővebben >>>