Vitézy Dávid korábbi közlekedésért felelős államtitkár a közösségi oldalán nagy zsúfoltságra panaszkodott a Budakeszi úton, ugyanis az utasok még a csúcsforgalmon kívül is folyamatosan várakoznak a megállókban.
Az RTL Híradónak azt nyilatkozta, hogy a buszok jelentős része egyszerűen a garázsban maradt. Elmondása szerint a reggeli órákban a menetrend szerint 35 darab autóbusznak kellene átlépnie a városhatárt Budapest felé, de ehhez képest hétfő reggel csupán 21 busz lépte át. Ez az jelenti, hogy tíz buszból négy kimarad.
A Volánbuszt vonták kérdőre
Budapest környékén az úgynevezett agglomerációs járatok közül ez az egyik legforgalmasabb vonal. A agglomerációs járatokat az állami Volánbusz üzemelteti. A Volánbusz az RTL felkeresésére azt írta, hogy „a hétvégén, illetve hétfő reggel hét autóbusz-vezető betegedett meg”, de átcsoportosításokkal kezelni tudták a problémát. Továbbá közölték, hogy „a járatok a forgalmi torlódások miatt a kérdéses időszakban 5-30 perces késéssel tudtak csak közlekedni”.
Vitézy szerint azonban nem ez okozza a késéseket és a kimaradásokat. Kifejtette, hogy
ez a helyzet egyre sűrűbbé válik, amelynek fő oka nem is csak a torlódás, hanem azok a tömeges személyzethiányok, amelyek a Volánbusz működését hátráltatják.
Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnöke szerint szerint ez a probléma országos méretű, mintegy ezer sofőr hiányzik a társaságtól és a vasútvonalak bezárása is csak rontott a helyzeten. Ezt azzal magyarázta, hogy a vonatpótló járatok plusz munkát jelentenek a Volánbusz számára, ugyanis nincs megfelelő mennyiségű buszvezető, illetve a társaságtól való elvándorlás sem állt meg. Szerinte jelentős, 20-25 százalékos béremelésre lenne szükség a buszvezetők megtartásához
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Újabb hétvégi rémálom a Balatonnál: szinte minden megtörtént, ami rosszul sülhet el

Megvan a fekete doboz, kiderül az utolsó 30 másodperc titka

Emberi hibára gyanakszik egy veterán pilóta az Air India új katasztrófaelméletében

Merre tartunk? Veszélyben az amerikai, brit és francia bázisok

Egymillió tonna alapanyagot fognak felhasználni az akkumulátorgyárak Magyarországon

Jobb, ha nem kapcsoljuk be a klímát ebben az esetben: sokkal többet árthat, mint használ

Egy vagyont érhetnek ezek a telefonok, ha nálunk is lapul egy belőlük

Véres indok: már a magyar bejelentés után két nappal Izrael bombázta Iránt

Pont ez a gép repült el a paksi atomerőmű felett – most már tudjuk, mi történt utána
