Vitézy Dávid korábbi közlekedésért felelős államtitkár a közösségi oldalán nagy zsúfoltságra panaszkodott a Budakeszi úton, ugyanis az utasok még a csúcsforgalmon kívül is folyamatosan várakoznak a megállókban. 

Az RTL Híradónak azt nyilatkozta, hogy a buszok jelentős része egyszerűen a garázsban maradt. Elmondása szerint a reggeli órákban a menetrend szerint 35 darab autóbusznak kellene átlépnie a városhatárt Budapest felé, de ehhez képest hétfő reggel csupán 21 busz lépte át. Ez az jelenti, hogy tíz buszból négy kimarad.

A Volánbuszt vonták kérdőre

Budapest környékén az úgynevezett agglomerációs járatok közül ez az egyik legforgalmasabb vonal. A agglomerációs járatokat az állami Volánbusz üzemelteti. A Volánbusz az RTL felkeresésére azt írta, hogy „a hétvégén, illetve hétfő reggel hét autóbusz-vezető betegedett meg”, de átcsoportosításokkal kezelni tudták a problémát. Továbbá közölték, hogy „a járatok a forgalmi torlódások miatt a kérdéses időszakban 5-30 perces késéssel tudtak csak közlekedni”.

Vitézy szerint azonban nem ez okozza a késéseket és a kimaradásokat. Kifejtette, hogy

ez a helyzet egyre sűrűbbé válik, amelynek fő oka nem is csak a torlódás, hanem azok a tömeges személyzethiányok, amelyek a Volánbusz működését hátráltatják.

Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnöke szerint szerint ez a probléma országos méretű, mintegy ezer sofőr hiányzik a társaságtól és a vasútvonalak bezárása is csak rontott a helyzeten. Ezt azzal magyarázta, hogy a vonatpótló járatok plusz munkát jelentenek a Volánbusz számára, ugyanis nincs megfelelő mennyiségű buszvezető, illetve a társaságtól való elvándorlás sem állt meg. Szerinte jelentős, 20-25 százalékos béremelésre lenne szükség a buszvezetők megtartásához