Budapest Főváros Kormányhivatala szeptember 1-jétől bevezeti az új, Elektronikus Ingatlan-nyilvántartási Rendszert. A hivatal közlése szerint az új rendszerre történő átállás miatt egy rövid időszakban - augusztus 29. és szeptember 5. - között szünetel a személyes ügyintézés a földhivatali ügyfélszolgálatokon. Ugyanakkor az ügyelek a beadványokat postai és elektronikus úton ezen időszak alatt is előterjeszthetik.

Az átállás első napjaiban, augusztus 29-én és szeptember 1-jén a kormányablakok nem tudnak tulajdoni lapot és térképmásolatot szolgáltatni - jelezték, hozzáfűzve, hogy szeptember 8-án hétfőtől újra zavartalanul várja személyesen is ügyfeleit a földhivatal.

A leállás nem veszélyezteti az Otthon Start hiteligényléseket

A BiztosDöntés.hu a Kormányhivatal közlése kapcsán azt írta korábban, hogy bár az elektronikus rendszer fejlesztése egy előre bejelentett menetrend szerint zajlik, azonban épp szeptember elsejétől lesz igényelhető az Otthon Start hitel is. A lapnak Tóth Renáta ügyvéd, ingatlanjogász azt mondta, a személyes ügyintézés lehetőségének hiánya gyakorlatilag egy hétre befagyasztja a lakáshitel-igénylések befogadását, a postai átfutási idő pedig több hét is lehet.

A Közigazgatási- és Területfejlesztési Minisztérium aztán kiadott egy közleményt a hírre reagálva, amelyben leszögezte: az átállás nem gyakorol semmiféle negatív hatást az Otthon Start Programra.

Ugyan az átállás idején a személyes ügyintézés szünetel a budapesti földhivatalokban, az Otthon Start támogatás igénylése mindezek ellenére zavartalanul folytatható elektronikus vagy postai úton – teszik hozzá.

Hogyan működik majd az elektronikus ingatlan-nyilvántartás?

Bár az e-Ing rendszer jelenleg még nem működik, és nincs lehetőség az eljárások elektronikus kezdeményezésére, ez meg fog változni.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.