Az Állami Autópálya Kezelő Rt. keddi közgyűlése visszahívta a teljes igazgatóságot és felügyelőbizottságot, s új testületeket választott. A közgyűlés Bitvai Miklóst nevezte ki a cég vezérigazgatójává; Répássy Attila korábbi vezérigazgató távozásának körülményeiről nem adtak tájékoztatást. Répássy 35 éve van az útépítési szakmában, s - több vezetői tisztség után - 1991-1996 között az Autópálya Igazgatóság vezetőjeként irányító szerepet kapott a távlati gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztési tervek készítésénél, s több autópálya-beruházás - az M0 déli szektor és az M1 elkerülő szakasz - előkészítésének irányítója volt. Ezt követően, 1996-2000 között az Északkelet-magyarországi Autópálya-fejlesztő és -üzemeltető Rt. vezérigazgatója, ebben a tisztségében az M3, M30-as utak építésének előkészítésében, majd kivitelezésében volt meghatározó szerepe, később pedig ő irányította az M3-as autópálya fenntartását, üzemeltetését. A nevéhez fűződik a három állami tulajdonú autópálya-társaság egyesítése, majd ezek alapjain az Állami Autópálya Kezelő Rt. megalakítása, amelynek 2000 augusztusától a vezérigazgatója. Ettől kezdve valamennyi állami autópálya fenntartása, üzemeltetése az általa vezetett cég hatáskörébe tartozik. A társaság tavaly 10,3 milliárd forint bevételre tett szert a sztrádajegyekből, az idén pedig csaknem 11 milliárdra számít: 2002 első félévében a bevételek 5 százalékkal haladták meg a bázist, miközben a jegyárak ennél alacsonyabb mértékben emelkedtek. Az ÁAK tavaly egy nyolcéves beruházási programba kezdett, amelynek célja, hogy a különböző fejlettségi szintű sztrádákat egy színvonalra - legalább az M3-aséra - hozzák. Ennek keretében a tavalyi 7,5 milliárd után az idén 6,5 7 milliárd forintot fordítanak az állami sztrádák fejlesztésére. D. J.