Nagy bejelentésre készül ma délelőtt Somody Imre, a Pharmavit alapítója. Az újságírókat a tulajdonában lévő Centrál Kávéházba invitáló hajdani chinoinos szakember vélhetően a Plussz pezsgőtabletta jövőjéről kívánja tájékoztatni a közvéleményt. A Népszabadság tegnapi írása szerint a gyártási jog visszaszerzéséről lehet szó, mivel a Pharmavitot megvásárló Chinoin-tulajdonos Sanofi-Synthélabo már csak fél évig állítja elő a tablettákat.
A veresegyházi vállalkozást 1996-ban megszerző amerikai gyógyszeripari vállalatcsoport, a Bristol-Myers Squibb Co. ez év februárjában jelentette be, hogy eladta magyar érdekeltségét a Sanofi-Synthélabónak. A franciákkal kötött megállapodás szerint bérmunkában tovább gyártják a pezsgőtablettát addig, amíg annak sorsa nem rendeződik; a cégnél is megerősített információnk szerint erre nem szabtak határidőt. Az elmúlt években a politika iránt vonzódó Somody (tanácsadója volt az Orbán-kormánynak) úgy tűnik, ismét eredeti szakmája felé fordult, és korábban összeszedett szellemi és pénztőkéjét (milliárdos nagyságrendűnek tartják, amit ő maga sem titkol) a Plussz megmentésére fordítja.
Szakértők azonban szkeptikusak azt illetően, hogy milyen eséllyel teheti ezt, hiszen a mai piaci helyzet aligha összehasonlítható azzal, ami a Plussz megjelenésekor adott volt. Ma becslések szerint 15 milliárd forint értékűre tehető a magyar vitaminpiac. Ebbe a termékkategóriába sorolják a szakemberek a táplálékkiegészítő, nem zsírban oldódó vitaminokat tartalmazó pezsgőtablettákat, filmtablettákat és a már gyógyszerré minősített Béres-cseppet.
A hazai vitaminfogyasztásban a rendszerváltás hozott fellendülést, s akkortájt jelent meg Plussz névre keresztelt pezsgőtablettájával a Pharmavitot 1988-ban (svájci tőkével) létrehozó Somody Imre. Akkor még szinte egyedül volt a pályán, hiszen csak évekkel később tűntek fel a piacon például a Plussznál olcsóbb Haas-termékek, amelyek a bevásárlóközpontok polcain is megjelentek. Gyárt ugyan a Béres is pezsgőtablettákat, ám piaci részesedése csupán egy-két százalékos. Szintén a pezsgőtabletták konkurenciája az egyre több szereplőssé váló vitaminpiac. A Haas-féle Centrum és a Béres-féle Actival mellé az elmúlt években felzárkózott a svájci Roche Supradynja is. Mivel szoros az árverseny, a gyártók és a forgalmazók a gazdaságos, illetve a különféle korosztályok igényeinek megfelelő kiszereléssel próbálják bővíteni választékukat.
Ezen a megváltozott „hazai pályán” - ahol a pénzfaló marketing- és reklámkampányok kezdik a fő szerepet játszani - akarja újraindítani a Plussz pályafutását Somody. Szakértők szerint ebben a csatában a győzelemhez édeskevés a magyar márkanév hangoztatása, nagyon sok pénzre is szükség lenne, de még ha Somodynak ez rendelkezésére is áll, akkor sem biztos, hogy érdemes belefogni az újraélesztésbe.
R. Zs.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.