Számtalan feltételnek kell megfelelnie annak, aki online kapcsolatra képes pénztárgépének megvásárlásához igénybe venné a maximum 50 ezer forintos állami támogatást.

A NAV honlapjára csütörtökön feltöltött dokumentum szerint a beérkezett kérelmeket a leggyakrabban azért utasítják el, mert az adott vállalkozó a támogatási igény benyújtásakor nem teljesíti azt a feltételt, mely szerint nem rendelkezik munkáltatóként, kifizetőként levont adó tekintetében 10 ezer forintot meghaladó adótartozással. Az adóhatóság ezért javasolja, hogy a kérelem benyújtásával egyidejűleg az érintettek tekintsék át az adófolyószámlájukat, különös figyelmet fordítva a levont járulék fizetési kötelezettség teljesítésre.

Az igénylőknek egyébként több feltételnek is meg kell felelniük, így például a kikötések között találjuk például, hogy a 2011-es adóévben kevesebb, mint 500 millió forintos árbevételt ért el az adott vállalkozás, illetve a támogatás benyújtásának időpontjában a cég rendelkezik adószámmal, nem áll adószám-felfüggesztés hatálya alatt, ahogy nem áll végelszámolási-, felszámolási-, csőd- vagy kényszertörlési eljárás hatálya alatt sem.

Feltétel az is, hogy a támogatást igénylő nem rendelkezik az állami adó- és vámhatóságnál nyilvántartott, az állami adó- és vámhatóság által nyilvántartott túlfizetés összegével csökkentett, 180 napon keresztül folyamatosan fennálló 1 millió forintot meghaladó adó- és vámtartozással kivéve, ha arra az állami adó- és vámhatóság részletfizetést vagy fizetési halasztást engedélyezett.