Üvegipar, alternatív energia
BECSÜLT VAGYON: 14 MILLIÁRD

A legjobbkor, öt évvel ezelőtt döntött stratégiaváltásról a székesfehérvári gyártulajdonos. Az exportpiacok felé fordulással át tudta vészelni a gazdasági válság okozta keresletcsökkenést. A cégcsoport árbevételének fele külpiacokról származik. Nemcsak a környező országokba szállítanak, hanem Svédországba, Egyiptomba és Törökországba is. A gyenge 2011-es év után tavaly már a kilábalás jelei mutatkoztak, hiszen az árbevétel két-három százalékkal nőtt, a profit pedig elérte a 200 millió forintot. A hagyományos és biztonsági üvegek mellett az oroszlányi gépgyártó üzemben üveggyártó gépsorok is készülnek − igaz, közel sem annyi, mint 2008 előtt.

Kép: Napi Gazdaság, Kállai Márton

Idén végre beindulhat a szériás napelemgyártás a Jüllich Glas Solar üzletágában: egy év alatt 13,2 gigawattóra energia előállítására képes egységeket tudnak gyártani, de tavaly ennek csak a töredékére volt vevői igény. A magyarországi vásárlók − éppen úgy, mint Nyugat- Európában − a dömpingáron beérkező kínai termékeket részesítették előnyben. Ennek azonban, úgy tűnik, vége. Az uniós szabályok szerint ugyanis regisztrációs díjat − valójában utólagos büntetővámot − fognak kiszabni a gyanúsan olcsó és bizonytalan minőségű árukra. Így vélhetően megnő a kereslet a Jüllich Glas jó minőségű szolár termékei iránt is. Ez máris érezteti hatását, ezért erre az évre már mintegy kétmilliárd forint árbevétel-növekedést terveznek a tavalyi 300 millió helyett. A cég fejlesztői a Construma kiállításon mutatják be azokat a speciális épülethomlokzat-burkoló üvegeket, fűthető üvegradiátorokat, amelyek változatos formában és színben alkalmazhatók. A különleges napelemburkolat irodaházak, lakóépületek és kereskedelmi egységek borítására alkalmas, az épületszigetelési funkción kívül ráadásul megtermeli az épület energiaszükségletének nagy részét. A napelemtermékekre a 30 éves cég 20 év garanciát ad. A 400 főt foglalkoztató cégcsoport átalakítása tovább folytatódik. Az informatikai fejlesztés, a beszerzés átalakítása és az értékesítési hálózat korszerűsítése a családi vállalkozás kereteiben történik, hiszen a Jüllich családból a második generáció − Jüllich Ádám fia, ifj. Jüllich Ádám, valamint lányai, Anikó és Katalin − is a cégnél dolgozik.

2003
3 milliárd forint
2004
5 milliárd forint
2005
5,5 milliárd forint
2006
6,3 milliárd forint
2007
2008
8,3 milliárd forint
2009
8,7 milliárd forint
2010
11,3 milliárd forint
2011
13 milliárd forint
2012
13,5 milliárd forint