Jó nagy csalódást okozott az Uber befektetőinek második negyedéves gyorsjelentésével, a fuvarmegosztó szolgáltatást nyújtó cég ezúttal a tőzsdére lépés egyszeri költségei miatt is jócskán veszteséges volt. Ugyanakkor a társaság már azzal nyugtatott, hogy a verseny diktálta nyomás csökken fő piacain.
A cég vesztesége az időszakban elérte az 5,2 milliárd dollárt az egy évvel korábbi 878 millió dollárt követően, ez nagyjából megfelelt a Wall Street-i elemzők várakozásainak, legalábbis a Financial Times szerint. Ennek döntő hányada egy 3,9 milliárd dolláros egyszeri tétel volt, amely a tőzsdei bevezetéshez kapcsolódó részvényalapú kompenzációs csomaghoz kapcsolódott. Az árbevétel eközben 14 százalékkal 3,2 milliárd dollárra hízott, ez elmaradt az elemzők 3,2 milliárd dolláros várakozásaitól. A növekedés üteme is alacsonyabb volt az első negyedéves 20 százaléknál. Ezek a számok elég vaskosnak tűnnek, hiszen a cég tavaszi részvénykibocsátása során valamivel több, mint 8 milliárd dollár értékben adott el részvényeket, a kibocsátáshoz kapcsolódóan ekkora költségtételeket kimutatni nem azt mutatja, hogy ez volt az évszázad üzlete.
Elvitte a konkurens a derűt
Az Uber-kibocsátás amúgy sem nevezhető igazi sikertörténetnek eddig. A 45 dolláros árfolyam alatt kereskedtek a gyorsjelentés közzététele előtt a cég részvényeivel, 42,8 dollár körül. De ez az árfolyam is csak annak volt köszönhető, hogy csütörtökön nagyot húztak a papíron a konkurens Lyft gyorsjelentéséhez fűzött kommentárok miatt. Amit a jelentés napvilágot látott, a befektetők menekülőre fogták, és a zárás után kereskedésben 8 százalékot meghaladó mértékben esett az Uber-részvények árfolyama, s egyelőre ezen szint közelében várja a pénteki nyitást.
A Lyft azt mondta, hogy júniusban sikeresen emelt árat, s ezzel tettek egy lépést a profitábilis működés felé, s az Uber is azt kommunikálta most, hogy versenyhelyzetük javult fő piacaikon. A két cégen egyébként idei tőzsdére lépésük miatt egyre nagyobb a nyomás a befektetők részéről, hogy bizonyítsák, amúgy népszerű szolgáltatásaik képesek arra is, hogy hosszabb távon nyereséget termeljenek.
Az Uber vezérigazgatója, Dara Khosrowshani arra mutatott rá, hogy a cég alapszolgáltatása a közvetlen költségek levonása után a személy- és az ételszállítási szegmensben átlagosan 8 százalékkos profithányaddal működött. Ez jelentős fejlődés az első negyedéves 4 százalék feletti veszteséghányadhoz képest, viszont elmarad még mindig az egy évvel korábbi 14 százalékos értéktől.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Hatalmas delegációt küld Orbán Viktor Moszkvába, Oroszországban is erről beszélnek
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége