A Hina nem hivatalos információi szerint a horvát kormány azért döntött a találkozó elhalasztása mellett, mert a Mol nem fogadta el, hogy a tárgyalás témája az INA horvát olajcég vezetési modelljének megváltoztatása legyen. Ez pedig ellentétes a szeptember 18-i első találkozón elhangzottakkal, amikor megbeszélték, hogy a következő téma az INA vállalatvezetése lesz. Szollár Domokos, a Mol Nyrt. magyarországi kommunikációs igazgatója az MTI kérdésére elmondta: "a Mol hivatalosan nem kapott semmilyen tájékoztatást a tárgyalások esetleges felfüggesztéséről vagy elhalasztásáról. A horvát médiában olvastuk mi is ezt az információt, ezért nem kívánjuk kommentálni."
A hírügynökségnek nyilatkozó kormányközeli forrás nem tájékoztatott arról, hogy a vezetési modellről szóló tárgyalás visszautasítása Horvátországra nézve értelmezhető-e nyomásgyakorlásként, miután Zágráb európai elfogatóparancsot adott ki Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója ellen, aki az Interpol vörös listájára is felkerült. A gyanú szerint Hernádi 10 millió euró kenőpénzt fizetett Ivo Sanader volt horvát miniszterelnöknek azért, hogy az INA irányítási jogai a Molhoz kerüljenek.
Kapcsolódó
A horvát állam birtokolja az INA részvényeinek 44,84 százalékát, a Mol tulajdonában van a részvények 49,1 százaléka, valamint a magyar cég rendelkezik az irányítói jogokkal.
A Poslovni dnevnik horvát gazdasági lap internetes oldalán szerda este jelentetett meg hírt arról, hogy elmaradnak a tárgyalások a két fél között. A lap információi szerint a horvát fél a korábban megbeszéltek szerint járt el és a szeptemberben rögzített menetrendnek megfelelő témáról kívánt tárgyalni. Akkor abban is megállapodtak, hogy addig nem kezdenek új témába, amíg az előzőt le nem zárták - emlékeztetett a Poslovni dnevnik. A horvát kormány szerint az első megbeszélendő téma ezek alapján az INA irányítási modellje lenne, egészen pontosan az, hogy a vezetési struktúrát összhangba hozzák a gazdasági társaságokról szóló horvát törvénnyel. A Mol viszont - a lap szerint - olyan témákat javasolt, amelyekre csak a negyedik vagy ötödik találkozón kellene sort keríteni.
A Jutarnji List című zágrábi napilap szerint a magyar fél az INA stratégiai fejlesztéséről kívánt tárgyalni, mert szerintük az fontosabb, mint az irányítási modell megváltoztatása.
Egyes értékelések szerint a Mol csupán az év végéig kész tárgyalni az INA-ról, ha addig nem születik megállapodás a horvát kormánnyal, akkor a magyar olajvállalat eladja INA-részesedését - írta a Jutarnji List. Ez a forgatókönyv viszont további gondokat okozhatna a horvát kormánynak, mert Zágrábnak nincs pénze a részvények megvásárlására. Amennyiben pedig egy - várhatóan - orosz cég vásárolná meg az INA-részesedést, a horvát félnek velük kellene tovább egyeztetnie az irányítási modell megváltoztatásáról, ami Zágráb számára semmiképpen sem jó.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Legolvasottabb
Már csak Lengyelországban foghatják el Marcin Romanowskit
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Itt az újabb balatoni jégpálya
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt