A Google, a videomegosztó tulajdonosa arra kéri a videósokat, jelöljék meg azokat a termékeket, amelyeket a videóikban használnak - írja a Bloomberg nyomán a hvg.hu.
A beszámoló szerint ezt az információt a rendszer egyfelől elküldi a Google-nek elemzésre, másfelől pedig összeköti egy olyan szoftverrel, ami segít a felhasználóknak abban, hogy meg tudják vásárolni a videoban szereplő terméket, legyen az bármilyen árutípus.
Kapcsolódó
A YouTube ügyeit ismerő forrás szerint a végső cél az, hogy a platform egy óriási katalógus legyen, ahonnan bárki bármikor vásárolhat. Ennek érdekében a Shopify nevű céggel is közös munkába kezdett a Google, amely segíthet a webshop kiépítésében.
A YouTube szóvivője a lapnak megerősítette, egy kis számú alkotói csoporttal valóban megkezdték egy ilyen funkció tesztelését, a videósok pedig maguk dönthetik el, hogy melyik eszközt lehessen megvásárolni a videójukból, és melyiket nem.
A technológia egyelőre kísérleti szakaszban van, nem tudni, mikor élesedhet. Az is kérdés, a YouTube mekkora részesedést kérne a tranzakciókból. A Google a Play áruházban kínált alkalmazások esetében az appon belüli vásárlások után 30 százalékot von le.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Diplomáciai kinevezés kavarta fel az állóvizet: új minisztert emlegetnek, de a kormány nem bővült
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Ez a magyar bank határidő előtt teljesítette az ATM-telepítési kötelezettségét
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Hagyatékokra szakosodott a jogász-hivatalnok bűnbanda, több százmilliót nyúltak le az álörökösök